05/03/2018

Oblivion Fitness: un projecte universitari convertit en web d’èxit

Tres estudiants, un de UIC Barcelona i dos de la UPF, guanyen el I Concurs Nacional d’Inbound Marketing amb la seva proposta d’e-commerce Oblivion Fitness.

En el disseny i la creació d’un e-commerce, tots els detalls són importants. Des de la segmentació del target o la creació de contingut de qualitat fins a l’elecció adequada del color del botó de compra, un factor que pot ser determinant en l’èxit d’una pàgina web. Lliçons de màrqueting empresarial que han permès l’Enrique Ruiz, estudiant de Publicitat a UIC Barcelona; el Manel Gómez, estudiant d’ADE a la UPF, i l’Stefan Korolchuk, estudiant de Ciències Empresarials també de la UPF, guanyar el I Concurs Nacional d’Inbound Marketing.

Els tres estudiants i amics es van presentar al concurs nacional amb l’objectiu de crear una pàgina web i treure el màxim profit de les seves estratègies digitals, per així pujar posicions al rànquing. En els tres mesos que va durar el concurs iniciat a l’octubre, Ruiz, Gómez i Korolchuk van definir el seu projecte, van perfilar el públic al qual es volien dirigir, es van centrar a publicar contingut atractiu i a generar confiança a l’hora de la venda en línia. 

L’ESTRATÈGIA GUANYADORA

El grup, denominat Newbies Marketer, va dissenyar una estratègia digital que ha fet d’un projecte universitari una fita empresarial amb més de 1.000 visites setmanals i una comunitat a Instagram que supera els 6.000 seguidors. Tal com expliquen els tres estudiants, primer, van definir l’objectiu del seu e-commerce com una web de venda de leggings. El van batejar amb el nom d’Oblivion Fitness i el van promocionar sota el lema: A style for every story

El següent pas va ser tancar un acord amb proveïdors d’origen xinès i centrar el seu pla estratègic en el mercat dels Estats Units, tot i que al final van tenir “comandes d’arreu del món: des del Regne Unit fins a Rússia, Itàlia i algunes a Espanya”, explica Ruiz. 

Pel que fa a la definició del públic objectiu, reconeixen que al principi van cometre errors, però que amb l’ajuda d’eines com Google Ads i Facebook Ads van extreure informació que, juntament amb l’engagement de la web i xarxes socials, van analitzar. Així, van fer les seves mètriques amb tres conjunts de publicitat.  “A partir de llavors, va començar a funcionar bastant bé”, puntualitza Korolchuk. Al mes i mig, van superar el break-even gràcies, en part, “al gran èxit” de vendes amb motiu del Black Friday. Però l’estratègia de venda anava més enllà.

INFORMACIÓ DE QUALITAT

Els tres participants van cuidar l’estratègia de comunicació tant en les descripcions i publicacions en la web com a les xarxes socials. També van crear una xarxa d’ambaixadors que promocionaven els productes a canvi de descomptes o d’aconseguir models gratuïts. A més a més, van crear un e-book que desmenteix mites a l’hora de perdre pes i aporta consells relacionats amb una vida saludable. 

“Aquesta era la nostra principal estratègia: que l’usuari es quedés el màxim de temps possible amb nosaltres, i tenir el seu correu. I així, li podíem enviar ofertes o consells sobre dietes, etc.”, explica Korolchuk.

PLANS DE FUTUR

“La inversió inicial va ser molt reduïda. Estàvem més centrats en el màrqueting, a generar vendes i pagar a la gent. Al no invertir en estoc, no vam fer la inversió inicial de comprar i guardar-ho a casa, d’anar a Correus, d’enviar els paquets… El marge és més reduït, però el temps que estalvies és una brutalitat”, segons Gómez.

Ara, els tres integrants del grup Newbies Marketers valoren si segueixen endavant amb el que inicialment era un projecte universitari, o bé inicien una nova aventura comercial. Sota el braç, hi tenen el premi de 1.000 euros que van guanyar al concurs i la mirada posada en les pràctiques que podran fer en una agència o al departament de màrqueting de la companyia que triïn.