- Més vistos
- Darrera visualització
Un estudi centrat en la validació de rúbriques a les ACOE d’Infermeria, guardonat amb la beca de la SESSEP
La investigadora principal de l’estudi, Laura Brichs, va participar en el XI congrés de la Societat Espanyola de Simulació Clínica i Seguretat del Pacient (SESSEP), juntament amb altres docents i investigadors del Departament d’Infermeria de UIC Barcelona. El grup que va representar la Universitat va presentar un total de tres comunicacions i un taller per a tots els assistents
Del 18 al 20 d’abril va tenir lloc una nova edició del congrés de la Societat Espanyola de Simulació Clínica i Seguretat del Pacient (SESSEP), que aquest any tenia com a lema “Educar amb simulació per millorar i innovar en salut”.
La professora Laura Brichs va presentar l’estudi basat en la seva tesi doctoral, titulat “Validación de rúbricas evaluativas en la ECOE de Enfermería considerando la seguridad del paciente como eje central”. El treball, guardonat amb la beca de la SESSEP, proposa fomentar noves metodologies en el grau en Infermeria que proporcionin a l’alumnat les eines competencials necessàries per una pràctica clínica real que tingui com a pilar fonamental la seguretat del pacient. Brichs basa la seva recerca en crear una cultura de seguretat i assentar les bases per a la seva futura pràctica professional.
El Departament d’Infermeria de UIC Barcelona va destacar també amb la presentació de comunicacions orals, pòsters i un taller. Laura Brichs, Encarna Rodríguez, Mireia Llauradó, Cristina Alfonso, Laia Wennberg i Leandra Martín van presentar les dues comunicacions orals “Preparación del contexto clínico y uso de errores benevolentes para concienciar sobre la seguridad del paciente” i “Lecciones aprendidas tras la evaluación de escenarios de simulación/ECOES a través de videograbaciones”.
D’altra banda, Laia Wennberg, Laura Brichs, Laura Tortosa, Martí Colet, Ramón Pedrosa, Estel Curado i Aleix López van presentar el pòster titulat “Experiencia en simulación en zona 2 en 4.º curso del grado en Enfermería en urgencias y emergencias”.
A més a més, el mateix grup que va presentar les dues comunicacions va donar pas a un taller per a tots els assistents titulat: “Premisas para el desarrollo de una ECOE para estudiantes de grado”. Com expertes en l’ús de la simulació en la docència del grau en Infermeria, amb aquesta activitat les professores van oferir als assistents una oportunitat per aprendre i discutir les millores pràctiques en l’avaluació clínica objectiva estructurada en els estudiants de l’àmbit sanitari.
Aquesta participació reflecteix el compromís continu del Departament d’infermeria amb l’excel·lència acadèmica i la innovació a l’àmbit de la salut.