12/01/2021

Victoria Dios: “Un cop trobes el que t’apassiona, només cal que intentis ser la millor versió de tu mateix”

L’alumni de la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona ha impulsat The Castle, una plataforma que uneix la moda i el màrqueting d’influència i que vol ser un punt de trobada de nous talents digitals i creadors.

El febrer de 2020, quan encarrilava el final del seu quart i últim any del Grau en Publicitat i Relacions Públiques a UIC Barcelona, la barcelonina Victoria Dios va presentar el seu projecte empresarial a Reimagine Textile, el programa d’innovació del sector tèxtil impulsat per l’Ajuntament de Mataró, el Tecnocampus i Eurecat. Feia mesos que perfilava la idea de The Castle, una plataforma que uneix la moda i el màrqueting d’influència dissenyada per esdevenir un punt de trobada de nous talents digitals i creadors. “El meu projecte reunia els tres requisits principals: innovació, sostenibilitat i tecnologia”, explica l’alumni, que afirma que va sentir “molta satisfacció” quan van seleccionar el seu pla de negoci. Allà va tenir l’oportunitat de rebre l’assessorament de consultors i mentors experts en el sector que van donar forma al projecte per convertir-lo en l’empresa que és avui en dia.

Però per entendre com una estudiant de quart tenia un projecte empresarial tan treballat cal retrocedir uns quants anys. “Sempre m’ha fascinat el món de la moda, tot el que pot transmetre, l’storytelling que hi ha al darrere, els manifestos dels dissenyadors i els creatius que ideen les campanyes de publicitat”, explica la barcelonina, que estava convençuda des de l’institut que es volia dedicar al món de la moda, les relacions públiques i la comunicació. “Quan vaig començar el Grau a UIC Barcelona ja sabia a què em volia dedicar, però estudiar Publicitat i Relacions Públiques m’ha permès aplicar al sector de la moda tots els coneixements que he adquirit”, afegeix. De fet, totes les pràctiques que l’alumni va fer a la Facultat estaven relacionades amb el sector.

En l’actualitat, The Castle té dues branques diferents: “New Talents” i “Co-llections” amb l’objectiu de fer partícips als clients finals de les peces de roba que ells mateixos compraran. “Aquesta co-creació, que permet formar comunitat i dissenyar allò que agrada al consumidor final, es farà a través de les xarxes socials i els talents digitals”, apunta la barcelonina, un fet que també permet seguir un model de negoci sota demanda, molt més sostenible que el tradicional. Per fer-ho, “serà essencial ampliar l’equip”, indica. En aquest sentit, l’alumni, que està en cerca constant de finançament, ha rebut fa poques setmanes la notícia que li han atorgat una subvenció de la Generalitat de Catalunya per afavorir l’autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil.

Una nova oportunitat per a la indústria de la moda

És evident que la pandèmia ha sacsejat els fonaments d’una indústria que necessita reinventar-se. La COVID-19 ha fet replantejar al sector la manera de produir, reutilitzar i consumir la moda, però encara queda un llarg camí per recórrer. Per a l’emprenedora, el sector ha d’aspirar a ser un “model d’impacte que generi beneficis socials”. Com a opcions, considera que es podria “implementar la innovació corporativa en les empreses o tractar la inclusió social i la diversitat tant en les mateixes organitzacions com en les campanyes”. L’alumni és rotunda: “Només quan s’avanci en aquest sentit començarem a anar en sintonia amb el que el món ens demana”.

En l’àmbit professional, la pandèmia també ha obligat Victoria Dios a alentir el seu pla de negoci, ja que les restriccions sanitàries han condicionat les gestions i el contacte amb els diferents proveïdors tèxtils. Personalment, la jove també ha canviat: “Ara intento viure més al dia sense pensar massa en el futur. Soc feliç perquè treballo del que m’agrada i vull estabilitzar el meu projecte”, assegura.

L’aprenentatge i l’èxit que està aconseguint la jove barcelonina l’atribueix a una cosa tan fàcil i tan complicada alhora com conèixer-se a un mateix. “Quan et coneixes personalment i trobes el que t’apassiona, t’acabes coneixent professionalment”, explica. “És del tot enriquidor desenvolupar les teves habilitats quan has dedicat temps a trobar el que realment t’agrada”, afegeix Dios, que relata que de petita guardava les etiquetes de roba, els perfums, els logotips de les marques de moda i deixava volar la imaginació en les seves múltiples llibretes i agendes. “Un cop trobes allò que realment t’estimula, només cal portar-t’ho al teu terreny i intentar ser la millor versió de tu mateix”, conclou.