GRC- Sostenibilitat i Educació Integral (SEI)

2021 SGR 00566

GRC- Sostenibilitat i Educació Integral (SEI)

El grup de recerca SEI desenvolupa l’activitat científica en dos grans àmbits:

• Sostenibilitat integral, a través de la qual es promou el desenvolupament de competències en sostenibilitat i l’educació per al consum sostenible, així com la contribució de les religions a l’acció climàtica.

• Educació integral. El grup de recerca assumeix un concepte educatiu integrador, inclusiu i holístic. Les diverses línies que treballa són: competència holística dels futurs mestres i dels nens i nenes; competència digital docent, competència lingüística, formació en alternança i educació matemàtica a nens i nenes sords.

Per a la promoció de la sostenibilitat integral i l’educació integral a la universitat, s’utilitzen metodologies docents actives, participatives i col·laboratives com l’Aprenentatge Servei i l’Aprenentatge Orientat a Projectes.

Projectes destacats

Projecte EDUCLIMA: Mesurar l’impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat

  • Referència: 2023 CLIMA 00081
  • Entitat coordinadora: lidera UIC Barcelona; hi participen: UPC, UAH, UNIZAR, US i UCA
  • Rol UIC Barcelona: entitat coordinadora 
  • Investigadora principal: Sílvia Albareda Tiana
  • Entitat convocant: Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)
  • Convocatòria: CANVI CLIMÀTIC 2023
  • Durada: des del 29/01/2024 fins al 29/01/2026
  • Investigadors (UIC Barcelona): Sílvia Albareda Tiana (IP); Mónica Fernández Morilla, Mariana Fuentes Loss, Maria Teresa Fuertes Camacho, Mariona Graell Martín, Andreu Gutiérrez Sierra, Maria Pujol Valls, Enric Vidal Rodà, Marta Mas Machuca, Frederic Marimon, M. Dolors Gil Domènech, Alba Manresa, Pere Castellví, Josep M. Guardiola, Olga Roger i Gabi Fernández Borsot
  • Dotació econòmica: 117.246,06 €
  • Web: uic.es/educlima

Kids Lab for Sustainability

  • Referència: 2021-1-PL01-KA220-SCH-000034345 
  • Entitat coordinadora: Fundacia Ignatiarum (Polònia)
  • Rol UIC Barcelona: sòcia 
  • Investigadora principal partner: Mariana Fuentes
  • Entitat convocant: European Union
  • Convocatòria: Erasmus+ Action type KA220-SCH - Cooperation partnerships in school Education
  • Durada: des de l’1/01/2022 fins al 30/06/2024
  • Investigadors (UIC Barcelona): Sílvia Albareda Tiana; María Teresa Fuertes Camacho; Mónica Fernández Morilla; Carme Balaguer Fàbregas.
  • Finançament total atorgat: 262.896 €.
  • Finançament equip UIC Barcelona atorgat: 43.500 €.
  • Web: kidslab4sustainability.eu/
  • Curs en línia gratuït: “Kidslab4 Sustainability Online Course: An online course to introduce STEAM for sustainability to preeschool education”. Enllaç: kidslab4sustainability.eu/online-course-for-educators

Green Dialogues – Teacher training in environmental children's literature through dialogic teaching practices

  • Referència: NOTED-2021-Four-year/10030
  • Entitat coordinadora: Western Norway University of Applied Sciences.
  • Rol UIC Barcelona: sòcia juntament amb la Universitat de Pàdua
  • Investigadora principal partner: Maria Pujol Valls
  • Entitat convocant: Direcció d’Educació Superior i Competència del Govern de Noruega
  • Convocatòria: 2021
  • Durada: des de l’1/01/2022 fins al 31/12/2025
  • Investigadors (UIC Barcelona): Carme Balaguer Fàbregas; Mariona Graell Martín
  • Finançament total atorgat: 1.650.0000 corones noruegues (172.540 € aprox.) 
  • Finançament equip UIC Barcelona atorgat: 330.142 corones noruegues (34.523 € aprox.) 
  • Web: www.hvl.no/en/collaboration/project/green-dialogues/