Universitat Internacional de Catalunya

Protocol de Recerca

Protocol de Recerca
8
10570
1
Anual
TF
Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat


Membres de la Comissió de TFM / Dra. Lissethe Peñate lissethe@uic.es

Presentació

El mòdul 3 el constitueixen el protocol de recerca i el treball de final de màster. Aquest mòdul ocupa aproximadament la meitat dels crèdits ECTS del màster, ja que en aquest mòdul s’integren de manera pràctica la majoria de les capacitats necessàries per iniciar-se en el camp de la investigació i avaluen de manera integrada les competències necessàries per incorporar-se posteriorment a un programa de doctorat.

Durant el primer semestre del màster, aquest mòdul inclou 8 crèdits ECTS dirigits a consolidar els principis de la metodologia científica per al disseny d’un projecte d’investigació conduent al treball de final de màster. Durant el segon semestre, el mòdul 3 té una càrrega de 16 crèdits ECTS, pel fet que l’alumnat exercita unes competències metodològiques que li permetran dur a terme la part pràctica de la investigació i desenvolupar de manera activa el treball de final de màster.

Requisits previs

No n’hi ha.

Objectius

Desenvolupar un protocol d’investigació in vitro, clínic o no experimental aprovat per les comissions pertinents segons les característiques de cada protocol.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Dissenyar un protocol d’investigació basat en el mètode científic.
2. Redactar adequadament la introducció, la justificació, els objectius, les hipòtesis, l’estat de la qüestió, els materials i els mètodes del protocol d’investigació del seu treball de final de màster.
3. Defensar en anglès el protocol d’investigació davant d’un tribunal competent en odontologia.
4. Obtenir, en els terminis previstos administrativament, les aprovacions ètiques corresponents.

Continguts

Protocol d’investigació: El treball de final de màster es fa sota la supervisió del tutor de recerca. Durant el primer semestre del màster, l’alumnat ha de fer una recerca bibliogràfica sobre un problema de salut concret, identificar una qüestió rellevant d’investigació, formular una hipòtesi i definir els objectius del seu treball de final de màster, com també desenvolupar-ne el disseny metodològic amb el seu pla de treball corresponent per donar resposta a la hipòtesi.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment online



Metodologia: TRB

Activitats formatives: TFM, TUT

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment online



Avaluació contínua: CE (10 %) (participació en línia)

Resolució de casos: RC (40 %) (procés d’elaboració del protocol d’investigació)

Prova final escrita: PFE (50 %) (projecte d’investigació)