Universitat Internacional de Catalunya
Nursing Abroad
Altres llengües d'impartició: català, castellà,
Professorat
Elsa Afonso edapalma@uic.es
Blanca Goni-Fuste bgoni@uic.es
Presentació
Es desde luego fundamental que conozcas los conceptos de globalización y salud global, para llegar a entender el papel importante de la profesión de enfermería en ese contexto.
Además, todas las preguntas que alguna vez has tenido sobre lo que es la enfermería allá de fronteras serán aclaradas.
Por un lado, analizaremos críticamente los problemas de salud globales desde una perspectiva de enfermería, debatiendo los desafíos futuros de la enfermería a nivel internacional. Podrás comprender cuales son las competencias necesarias y las oportunidades que existen, sea en países desarrollados o en países en vías de Desarrollo. Adquirirás información práctica y realista los requerimientos para trabajar o estudiar en el extranjero, sea en Suecia, Reino Unido o con una ONG en un Proyecto de salud global en África.
Podrás incluso intercambiar experiencias con enfermeros que hayan participado o desarrollado proyectos fuera de su país.
A nivel de metodología de clase, espera algo de teoría de Salud Global, pero principalmente clases interactivas, dinámicas y con posibilidad de hacer preguntas y generar discusión.
Te pediremos que leas algunos artículos sobre temas importantes en Salud Global y podremos hablar sobre asuntos que nos preocupan a todos – no solo sobre enfermería, pero sobre el que pasa en el Mundo. Utilizaremos la técnica de journal club, para que te familiarices con la forma más común de aprender a analizar estudios de investigación a nivel internacional. Se espera que trabajes a nivel individual y en grupo, en clase y fuera de clase. Simularemos contextos reales en los que podrás aplicar lo que has aprendido y aportar con tu creatividad y personalidad."
Requisits previs
Nivell d'Anglès B-2 o superior ja que l'assignatura s'imparteix en aquest idioma.
l Departament d'Infermeria de la FMiCS acorda que tots els alumnes del Grau en Infermeria, en el moment que hagin de seguir la seva docència online, sigui obligatori encendre la càmera i estar visibles pel professorat en tot moment.
Objectius
- To understand the concepts of globalization and global health, and the role of nursing profession in that context.
- To critically analyse global health problems from a nursing perspective
- To debate the future challenges in the field of nursing locally, nationally and internationally.
- To learn basic epidemiology and health policy in the field of global health
- To recognize the social role of nurses in health policy and mass media.
- To critically analyse settings and paths in which nurses can work abroad
- To understand the challenges and opportunities of practising the nurse profession beyond borders
- To exchange experiences from nurses who have studied nursing and / or participated in or developed projects outside Spain.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 13. G - Conèixer els principis de finançament sanitari i sociosanitari i utilitzar adequadament els recursos disponibles.
- 21. B - Comunicació oral i escrita.
- 22. G - Ús i gestió de la informació i la recerca.
- 23. B - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- 24. G - Habilitat per treballar de manera autònoma.
- 27. G - Capacitat d'adaptació a noves situacions.
- 28. E - Lideratge de les cures infermeres i d'equips d'infermeria per a la qualitat de l'atenció a les persones, la participació en les polítiques de salut i el desenvolupament professional.
- 29. B - Conèixer la terminologia científica en un altre idioma (anglès).
- 3. E - Conèixer i aplicar els fonaments i principis teòrics i metodològics de la infermeria.
- 6. E - Basar les intervencions infermeres en l'evidència científica i en els mitjans disponibles.
- 9. E - Fomentar estils de vida saludables i l'autocura, i el manteniment de conductes preventives i terapèutiques.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- Reconèixer la dimensió internacional del coneixement d'infermeria i de la cura de la salut.
- Conèixer la dimensió internacional de la cura i les malalties transmissibles en països en desenvolupament la seva prevenció i control.
- Comunicar oralment informació sobre temes d'infermeria a través d'intervencions / exposicions orals.
- Comunicar per escrit informació sobre temes d'infermeria.
- Llegir i analitzar bibliografia i literatura sobre temes d'infermeria i entendre les idees principals.
- Identificar el context sociopolític i econòmic que incideixen en la pràctica professional i en el funcionament de les organitzacions sanitàries internacionals i d'ajuda al desenvolupament.
Continguts
- El model de Patricia Benner "de novícia a experta", marc conceptual per a l'aprenentatge i el desenvolupament professional infermer.
- Participación enfermera en la salud global
- L'epidemiologia i la salut pública bases del coneixement dels problemes de salut locals i internacionals.
- Problemes contemporanis de salut pública: en països d'alta, mitjana i baixa renda.
- Solucions globals per a problemes globals.
- Coneixement científic i fonts d'informació / investigació
- El treball internacional de les infermeres (networking, assistència, investigació, gestió, etc ...).
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
L'assignatura N. Abroad farà servir metodologia de classe presencial-on-line i treballs individuals i col.laboratius.
- Classes
- Treball individual: lectures i excercicis
- Treball grupal a l'aula
- Seminaris "brainstorming"
- "Journal Club"- explicat durant les classes
- Role play/Vodcast
Es requerirà treball individual fora de les classes. L'alumnat haurà de llegir el material facilitat abans de les classes. El treball en equip sobre lectures y classes ocuparà aprox. el 30-50% de les hores de classe. L'alumnat haurà de participar activament a classe i als seminaris, discusions i debatre sobre els temes proposats.
Es faran servir metodologies actives com la discusió i participació a l'aula, presentació de posters i comentaris, i desenvolupament de treballs en grup com el "Journal Club" i "Vodcast"
També forma part de l'assignatura la interacció amb a professionals experts d'altres països a través de video trucades que formen part de les classes.
Hi haurà part de les tasques que seran realitzades amb la tutorització del docent a l'aula. D'altres s'hauran de desenvolupar de forma autònoma fora de l'aula
Al calendari de l'assignatura (disponible a moodle) consten els dies de classe, dies dedicats al desenvolupament de treballs i preparació de presentacions, els continguts i les metodologies de treball.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
L'avaluació del curs es farà amb una puntuació mínima de 50 sobre 100 en cada un dels apartats de l'avaluació;
- Assistència i participació a les sessions i resolució de problemes a l'aula (40%)
- Solucionar un Problema de Global Health (20%)
- Vodcast (20%)
- Journal Club (20%)
2a CONVOCATORIA
Se podrá recuperar aquella actividad suspendida EXCEPTO la asistencia y participación en aula.. No se podrá utilizar la 2a convocatoria para subir nota de las actividades ya aprobadas. Las actividades aprobadas, se mantienen en la 2a convocatoria para hacer media, con el % que corresponda a esta convocatoria.
El resto de actividades se podrán recuperar de la siguiente forma:
- Examen individual: se hará un examen con el mismo formato que el de 1a convocatoria en las fechas inidicadas en calendario académico para 2a convocatoria
- Póster, Planificación, Journal Club y Vodcast: Se podrá recuperar la parte suspendida realizando una actividad similar de forma individual que será indicada por el docente, y que, como nota máxima, se podrá obtener un 5/10 en caso de estar correctamente realizada.
El % de cada actividad en esta 2ª convocatoria será el siguiente:
- Assistència i participació a les sessions i resolució de problemes a l'aula (15%)
- Solucionar un Problema de Global Health (35%)
- Vodcast (25%)
- Journal Club (25%)
3a y 4rta convocatoria igual que 1a y 2a
5a y 6a, en caso de concederse, seguirán también misma normativa que 1a y 2a.
Procediment per l’assignació de matricules d’honor (MH)
- El criteri per a assignar les Matrícules d'Honor (MH) és a partir de l'excel·lent (9.0).
- L'assignació és únicament del professor i no té l'obligació de donar-la, encara que l'alumne hagi obtingut una nota per sobre del 9.0.
- En cas que el professor decideixi atorgar MH, no tindrà en compte la nota numèrica i la més alta, sinó que es valoraran altres factors. La MH no ha de correspondre amb la puntuació numèrica més elevada.
Procediment per a l'assignació de No Presentat (NP)
- Per deixar-ne constància un NP en l'expedient de l'alumne, aquest NO s'ha d'haver presentat a cap de les proves avaluatives durant tota l'assignatura.
- En el cas que un alumne s'hagi presentat a alguna de les proves avaluatives s'apliquessin els percentatges corresponents que figurin en la guia docent, tenint un 0 en aquelles a les quals no s'hagin presentat.
Procediment per plagi o frau acadèmic
Qualsevol tasca o activitat (inclosos exàmens) en què es detecti plagi, falsedat o frau acadèmic, donarà lloc a la suspensió de l'activitat i a una sanció acadèmica que comportarà des de la pèrdua dels drets de matrícula en aquesta assignatura, fins a l'obertura d'un procés d’expedient.
Període d'avaluació
- E1 14/11/2024 08:00h
- E2 20/06/2025 08:00h