Universitat Internacional de Catalunya
Introducción a la Industria Biomédica
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Professorat
Els dubtes seran resolts abans o després de classe.
Presentació
En introducció a la indústria biomèdica es farà una introducció a l'ecosistema de salut local a més de presentar les categories en què es pot dividir una solució sanitària així com els principals jugadors a nivell nacional.
Requisits previs
no hi ha requisits previs
Objectius
Formar futurs professionals altament competents, amb capacitat d’adaptació, anàlisi i aprenentatge, que siguin capaços de manejar les diferents necessitats de la indústria biomèdica i liderar tant els canvis com els equips de persones.
Formar professionals en l’àmbit de les empreses biomèdiques que coneguin les característiques d’aquestes empreses, les seues necessitats i posicions laborals internes, així com les seues funcions.
Proporcionar el marc teòric necessari per comprendre l'auge d'aquest nou model d'empreses híbrides, així com els avantatges i les mancances.
Tenir capacitat de reflexió crítica sobre el desenvolupament de productes sanitaris.
Conèixer millor la cadena de valor del desenvolupament de fàrmacs, dispositius mèdics i tecnologia sanitària digital per a la progressió contínua d'aquest procés.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
CB1: Que l'alumnat demostri posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació en ciències biomèdiques i que impliquen coneixements procedents de les finances i l'administració d'empreses.
CG1: Reconèixer els diferents àmbits i la dinàmica de l'empresa biomèdica en què l'alumnat pot exercir.
CG2: Integrar els conceptes bàsics relacionats amb la indústria biomèdica tant a nivell teòric com laboral.
CG6: Reconèixer conceptes bàsics de diferents àmbits vinculats a l'empresa biomèdica.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
En acabar el curs, l'alumne ha d'haver adquirit coneixements avançats als diferents àmbits de la indústria biomèdica i les metodologies d'ús més comú dins les empreses.
Continguts
- Ecosistema emprenedor
- Com funcionen les Venture Builders
- Com funcionen les Venture Capital
- Tendències al sector salut
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
• Classes magistrals: Exposició de continguts de l’assignatura de forma oral per part d’un professor o professora amb participació secundària per part de l’alumnat.
• Conferències: Participació d’un tema de caràcter científic o tècnic dut a terme per un expert d’una matèria determinada. Estarà relacionada, d'alguna manera, amb la seqüenciació de continguts d'una assignatura determinada, per assegurar la integració d'aquest tipus de metodologia docent en la matèria en què es troba ubicada.
• Cerca d'informació: Realitzada activament per part de l'alumnat, se centra en l'adquisició de coneixements de forma autònoma, així com també l'entrenament per a l'adquisició d'habilitats i actituds relacionades amb la necessitat d'obtenir informació de manera discriminativa.
• Classes pràctiques: Qualsevol activitat desenvolupada mitjançant algun tipus de procediment tècnic professional, sempre fonamentat en els continguts conceptuals del màster i seguint-ne el raonament.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Participació a classe i actitud: 20%
Examen tipus test: 80%
Punts generals que cal tenir en compte sobre el sistema d'avaluació:
Cal assistir almenys a un 80% de les sessions per superar l'assignatura.
S'haurà d'obtenir un 5 o més a l'examen tipus test per superar l'assignatura.
Per participació a classe s’entén l’aportació d’idees interessants o el plantejament de qüestions pertinents que ajudin a millorar la qualitat de la sessió.
Bibliografia i recursos
The Enterpreneur's Guide to a Biotech Startup. Peter Kolchinsky. www.evelexa.com. Free download: https://www.ctsi.ucla.edu/researcher-resources/files/view/docs/EGBS4_Kolchinsky.pdf
Durant el curs s'anirà recomanat el visionat de vídeos que reforcen o introdueixen algun contingut. Els de visionat obligatori es veuran i comentaran a classe.