Universitat Internacional de Catalunya

Marketing of Cosmetics

Marketing of Cosmetics
3
15734
1
Primer semestre
OB
Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà,

Professorat

Presentació

Aquesta assignatura proporcionarà els principis bàsics del màrqueting a científics amb poc o cap coneixement previ en aquest camp. Es proporcionaran les eines necessàries per desenvolupar el pensament crític dels estudiants, centrant-se en identificar i satisfer el seu client objectiu. Al final del curs, l'estudiant serà capaç de crear un pla de màrqueting específic per a la seva pròpia línia de productes cosmètics, analitzar i implementar estratègies i polítiques de màrqueting integrades sòlides i coherents.

Requisits previs

Els estudiants han d’haver completat un títol de grau i accedit al Màster Oficial.

Objectius

Proporcionar als estudiants una comprensió clara dels conceptes, eines i funcions del màrqueting en la indústria cosmètica. Els estudiants també haurien de demostrar la capacitat d'analitzar la dinàmica del mercat i el comportament del consumidor en la indústria cosmètica, comprendre i integrar la sostenibilitat, la innovació i fer eleccions ètiques tant en la producció de la seva línia de cosmètics com en l'estratègia de màrqueting.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  1. Entendre l’evolució del màrqueting de cosmètics.
  2. Entendre els principis clau del màrqueting i com s’apliquen a la indústria cosmètica.
  3. Desenvolupar i implementar un pla de màrqueting per al seu propi producte cosmètic o línia de productes.
  4. Crea la història de la teva marca.
  5. Entendre el paper de la sostenibilitat i l'ètica en el màrqueting de cosmètics.

Continguts

Unitat 1: Introducció al Màrqueting en la Indústria Cosmètica

1.1. El màrqueting, el seu paper i evolució en la indústria cosmètica

1.2. Màrqueting centrat en el client

Unitat 2: Clients i Mercats Potencials en la Indústria Cosmètica

2.1 Identificació de segments de mercat objectiu

2.2 Comprensió del comportament del consumidor

2.3 Investigació de mercat en la indústria cosmètica

Unitat 3: Estratègies: Canals, Preu i Distribució

3.1 Desenvolupament d’estratègies de preus efectives

3.2 Models de distribució

3.3 Màrqueting digital i comerç electrònic

Unitat 4: Marca i Rendiment

4.1 Disseny i gestió de productes. La importància de la sostenibilitat i l'ètica en la construcció de la teva marca

4.2 Màrqueting socialment responsable

4.4 Construcció de marques sòlides i fidelització de clients a través del storytelling, influencers i xarxes socials

4.4 Mètriques per avaluar el rendiment de la marca

4.5 Plataformes i eines d'IA

Unitat 5: Interaccions de Màrqueting: Comunicació, Venda i Formació

5.1 Disseny de campanyes de comunicació: xarxes socials, plataformes digitals i mitjans tradicionals

5.2 Estratègies de venda per a productes de bellesa: venda directa, vendes en línia i associacions

5.3 Formació de relacions amb els clients i programes de fidelització

5.4 Influencers i Ambaixadors de Marca

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



 

ACTIVITAT FORMATIVA

CRÈDITS ECTS

Sessions de coaching i tallers. Seguiment de com els estudiants aprenen el contingut de l'assignatura, per exemple, desenvolupament de la identitat de marca, models de preus i processos de màrqueting digital. Els estudiants treballaran individualment o en grups. En les sessions de coaching es corregiran errors, es respondran consultes i es suggeriran exercicis i activitats per aconseguir els objectius establerts.

1

Seminaris. Aquesta activitat consistirà en aprofundir en temes específics actuals de manera monogràfica, en alguns casos aquests temes hauran estat debatuts socialment a través de treball actiu en petits grups. Analitzarem estratègies de màrqueting del món real de marques d'èxit.

1

Classes magistrals. En les classes magistrals, el professor introduirà i explicarà els conceptes clau del màrqueting de cosmètics. A més de transmetre contingut o coneixements, també es tractaran valors fonamentals com l'actitud, la motivació, les habilitats i l'ètica laboral. Els estudiants seran convidats a expressar les seves opinions i experiències relacionades amb el contingut amb els seus companys.

1

Bibliografia i recursos

J.N. Kapferer (2008): The New Strategic Brand Management (4th ed.)

Kotler, Keller & Chernev (2022): Marketing Management (16th ed.)

Karichin L. & Horvath D (2023): Cosmetics Marketing Strategy and Innovation in the Beauty Industry (English Edition)

Selected case studies