Promoure l’èxit acadèmic i el desenvolupament personal dels estudiants.
Impulsar la formació acadèmica humanística dels estudiants.
Posicionar els estudiants en una situació d’avantatge competitiu en la inserció al món laboral.
Accions
1.1.
Incrementar les tasques associades a l’estudi autònom de l’alumne (demanding homework).
Assegurar la inclusió de continguts en sostenibilitat, cooperació, responsabilitat social, emprenedoria, innovació i promoció de la salut.
Fomentar l’excel·lència acadèmica dels estudiants a través d’una menció al millor alumne de cada promoció i grau.
Promoure l’assessorament com a element diferencial de la formació integral dels estudiants.
1.2.
Definir el mapa de formació humanística de UIC Barcelona per afavorir la transversalitat (liberal education) a graus i màsters.
Establir les competències humanístiques i ètiques específiques de cada grau i màster, i establir i implantar un pla per desenvolupar-les i avaluar-les.
Establir accions de formació extracurricular que complementin la formació humanística de l’estudiant i s’adaptin a cada titulació.
1.3.
Determinar les competències requerides pels ocupadors i alinear les competències de cada pla d’estudis de grau.
Promoure la participació en pràctiques externes extracurriculars.
Elaborar el decàleg d’habilitats i qualitats que caracteritzen els alumnes UIC Barcelona (Programa CapaciUIC).
Qualitat del professorat
Objectius
Assegurar el perfeccionament professional a través de la formació del professorat.
Fomentar l’orientació per a la millora docent.
Accions
1.2.1.
Dissenyar i implementar un pla d’observació a l’aula de les classes magistrals.
Implementar un pla de formació integral metodològic i humanístic obligatori per a tot el professorat de plantilla.
Assegurar els nivells d’acreditació de llengües del professorat.
1.2.2.
Impulsar la reflexió i l’anàlisi dels professors sobre la seva actuació docent i integrar els resultats de les enquestes dels estudiants.
Fomentar la integració de les metodologies docents en línia (Moodle) per millorar la docència.
Impulsar iniciatives i propostes d’innovació docent.
Impulsar el treball cooperatiu entre docents d’àmbits diferents.
Programació i ordenació acadèmica
Objectius
Establir les directrius del mapa de programació de UIC Barcelona.
Impulsar la formació long life learning.
Garantir els requeriments legals de títols i centres.
Accions
1.3.1.
Establir un procediment per garantir la revisió de l’oferta acadèmica.
Definir la política d’aprovació de la nova oferta acadèmica.
1.3.2.
Dissenyar activitats de formació contínua alineades amb els graus UIC (long life learning).
Captar Alumni com a públic potencial de la formació contínua.
1.3.3.
Superar el procés d’acreditació de les titulacions oficials.
Establir les mesures per garantir que les titulacions compleixen el percentatge de doctors i acreditats que exigeix la legislació.
Implementar els mecanismes necessaris per assegurar que els alumnes de grau acrediten el nivell de llengua estrangera exigit per la legislació abans de graduar-se.