28/04/2017

Una alumna del colegio Canigó gana la 13.ª edición del Concurso Preuniversitario de UIC Barcelona con un trabajo sobre la papiroflexia

Inés Jordán, del colegio Canigó de Barcelona, ​​ha ganado la 13.ª edición del Concurso Preuniversitario que organiza UIC Barcelona, ​​con el trabajo titulado “Origami in the classroom”. Jordán fue una de los 150 estudiantes de segundo de bachillerato de más de un centenar de centros de secundaria que han participado en la edición de este año. Veintidós de estos alumnos fueron los finalistas de entre los que salieron los tres ganadores.

El segon classificat va ser David Vega, del col·legi Bell-Lloc del Pla (Girona), pel treball titulat “De Hollywood a la Costa Brava”. Finalment, el tercer premi va recaure en Pol Cantarell, de l’Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, pel treball “Estudi de la influència de la deshidratació lleugera en el rendiment cognitiu”.

El tribunal, compost per acadèmics de UIC Barcelona i presidit pel vicerector d’Ordenació Acadèmica i Relacions Internacionals, Jaume Armengou, va adjudicar els tres primers premis en funció de la rellevància i l’interès dels treballs i del contingut. Armengou va explicar que aquest concurs premia l’excel·lència acadèmica, a més de valorar les competències de l’alumne pel que fa a l’estructuració dels continguts, la capacitat d’anàlisi, les habilitats d’expressió oral i la consecució d’objectius.

Els treballs de recerca presentats en la 13a edició d’aquest concurs provenien de diferents escoles de totes les províncies catalanes, i entre els 150 treballs presentats es van proposar tot tipus de qüestions de diverses àrees temàtiques.

Els deu primers classificats han guanyat una beca d’estudi del 100 % del primer curs per estudiar qualsevol titulació a UIC Barcelona l’any que ve. La guanyadora, que vol estudiar Humanitats i ADE en anglès, s’ha endut a més a més un ordinador portàtil.

El concurs té el suport de la Fundació Banc Sabadell, la directora adjunta de la qual, Sònia Mulero, va participar dijous en el lliurament de premis.