Back to the directory
Our teaching and research team
GONZÁLEZ ROMO, Zahaira Fabiola

GONZÁLEZ ROMO, Zahaira Fabiola

Professor Contractat Doctor
Faculty of Communication Sciences
Department of Communication Sciences
    • Competitive
    • Non-competitive
    • Articles
    • Books
    • Book chapters
  • Subjects taught

Projects

  • La publicidad de televisión entre otros factores socioculturales influyentes en los trastornos de la conducta alimentaria. Estudio en sanas, enfermas y expertos
    PI: Jiménez, M. Start date: 01/07/2007 End date: 01/07/2010
    Financing entity: MINISTERIO DE EDUCACION Y CIENCIA Financing entity code: SEJ2007-67130-C03-03

Projects

  • mCommunication. Jornadas científicas sobre comunicación móvil
    PI: Navarro, H.; González, Z. Start date: 03/10/2011 End date: 03/10/2012
    Financing entity: Universitat de Vic
  • La premsa comarcal i el consum de noves pantalles
    PI: Navarro, H.; González, Z. Start date: 20/03/2011 End date: 20/04/2012
    Financing entity: Fundació Catalana de la Premsa Comarcal (FCPC)
  • Convergència mediàtica digital: el consum de continguts i l'us de nous mitjans per a dones de Catalunya
    PI: Contreras, R.; González, Z. Start date: 01/11/2010 End date: 01/11/2011
    Financing entity: Universitat de Vic
  • Pantalles, continguts i usuaris. Panorama de la convergència mediàtica digital, els continguts i el consum a Catalunya
    PI: Navarro, H.; González, Z. Start date: 01/07/2010 End date: 01/07/2011
    Financing entity: Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)
  • Promoción y estímulo de buenas prácticas de Responsabilidad Social Corporativa (RSC) en el sector turístico y comercial de Tossa de Mar
    PI: Díaz, J.; González, Z. Start date: 01/07/2006 End date: 01/07/2007
    Financing entity: Consell Comarcal de la Selva

Publications

  • Intangible capital, An experimental research on emotional stimuli of consumers: The case of H&M flagship store influence on the millennial customer experience in Barcelona
    Name: Regadera, E.; Selvam, R. M.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2022
    Start page: 386 End page: 401 Vol.: 18 No.: 3
    DOI: https://dx.doi.org/10.3926/ic.2028 ISSN or title: 1697-9818
  • Revista De La Asociación Española De Investigación De La Comunicación, Análisis de la representación de la masculinidad en la publicidad impresa contemporánea. Estudio de Caso de la Revista Gentleman’s Quarterly España
    Name: Méndiz, A.; Caballero, N.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2021
    Start page: 356 End page: 398 Vol.: 8 No.: 16
    DOI: https://dx.doi.org/10.24137/raeic.8.16.17 ISSN or title: 2341-2690
  • Journal of science communication, Pharmaceutical influencers on Instagram and their communication during the Covid-19 pandemic crisis
    Name: González, Z.; Iriarte , S.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 1 End page: 27 Vol.: 19 No.: 5
    DOI: https://dx.doi.org/10.22323/2.19050204 ISSN or title: 1824-2049
  • El profesional de la información, Exploration of the nonprofessional profile of the fashion micro instagramer in Spain
    Name: Agulleiro, A.; Miquel, S.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 1 End page: 13 Vol.: 29 No.: 4
    DOI: https://dx.doi.org/10.3145/epi.2020.jul.39 ISSN or title: 1386-6710
  • Revista Española de Comunicación en Salud, Análisis de la gestión de la comunicación de los influencers farmacéuticos españoles en Instagram durante la pandemia del COVID-19
    Name: González, Z.; Iriarte , S. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: S End page: 9 Vol.: supl. 1
    DOI: https://dx.doi.org/10.20318/recs.2020.5402 ISSN or title: 1989-9882
  • CORRESPONDENCIAS & AN¿LISIS, Estrategias de comunicación de las marcas de moda de lujo: ¿es lo sostenible un lujo?
    Name: González, Z.; Montilla, A.; Regadera, E. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 1 End page: 52 No.: 11
  • Inmediaciones de la Comunicación, Gobierno abierto en la gestión de los ayuntamientos: Política informacional e intermediación a través de las redes sociales del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès
    Name: González, Z.; Fernández , J. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 155 End page: 181 Vol.: 15 No.: 1
  • FONSECA, Journal of Communication, El reto de regular un perfil no profesionalizado: microinstagramers de moda
    Name: Agulleiro , Á.; Miquel, S.; García, I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 15 End page: 34 No.: 20
    DOI: https://dx.doi.org/10.14201/fjc2020201534 ISSN or title: 2172-9077
  • Espacios (Caracas), Análisis del impacto de la campaña DETOX (Greenpeace) en la comunicación web de marcas de moda
    Name: Regadera, E.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2020
    Vol.: 41 No.: 3
    ISSN or title: 0798-1015
  • Miguel Hernández Communication Journal, La experiencia Nespresso, el Marketing Sensorial aplicado al sector del café
    Name: González, Z.; Pallarés, C. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 75 End page: 96 Vol.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.21134/mhcj.v11i0.325 ISSN or title: 1989-8681
  • Tourism Today, Understanding the motivations to travel through destination images and sources of information: Amsterdam and its relationship with the Spanish people
    Name: González, Z.; Van de Wiel, S. Role: Autor Publishing date: 2019
    Start page: 129 End page: 161 No.: 18
    ISSN or title: 1450-0906
  • Revista Internacional de Investigación e Innovación Tecnológica (RIIIT), “E-commerce vs. tienda física. El packaging como elemento de influencia en la compra”
    Name: Abdelazim , N.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2019
    Start page: 1 End page: 23 Vol.: 7 No.: 38
    ISSN or title: 2007-9753
  • Indian Journal of Marketing, The Effect of Cosmetics Packaging Design on Consumers’ Purchase Decisions
    Name: Abdelazim , N.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2018
    Start page: 50 End page: 61 Vol.: 48 No.: 12
  • Austral Comunicación. Publicación Científica de la Facultad de Comunicación de la Universidad Austral, La RSC como herramienta de gestión y comunicación de la reputación corporativa
    Name: González, Z.; Taltavull, M. Role: Autor Publishing date: 2017
    Start page: 195 End page: 227 Vol.: 6 No.: 2
  • Anuario hipertext.net, Estrategias de marketing digital en el sector de la moda de lujo. Interacción y redes sociales como herramienta necesaria
    Name: González, Z.; Plaza, N. Role: Autor Publishing date: 2017
    Start page: 17 End page: 27 No.: 15
    DOI: https://dx.doi.org/10.2436/20.8050.01.42 ISSN or title: 1695-5498
  • International journal of interactive mobile technologies, Storytelling and social networking as tools for digital and mobile marketing of luxury fashion brands
    Name: González, Z.; García , I.; Plaza, N. Role: Autor Publishing date: 2017
    Start page: 136 End page: 149 Vol.: 11 No.: 6
    DOI: https://dx.doi.org/10.3991/ijim.v11i6.7511 ISSN or title: 1865-7923
  • Miguel Hernández Communication Journal, Identificación de los elementos clave para conseguir el éxito en una campaña de Crowdfunding
    Name: González, Z.; Conca, J. Role: Autor Publishing date: 2017
    Start page: 373 End page: 395 No.: 7
  • International journal of interactive mobile technologies, Branded Apps in Spain as a Means of Communicating Trends in Fashion
    Name: González, Z.; Contreras, R.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2016
    Vol.: 10 No.: 2
  • Revista Internacional de Investigación e Innovación Tecnológica (RIIIT), Bloggers cómo influenciadores de consumo, referencia y opinión en el sector de productos de cosmética femenina
    Name: González, Z.; Macdonald, L.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2016
    Vol.: 4 No.: 20
    ISSN or title: 2007-9753
  • Zer Revista de Comunicación, Consumo de Medios Digitales por niños y preadolescentes en Cataluña, España
    Name: Contreras, R.; González, Z.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2015
    Start page: 145 End page: 162 Vol.: 20 No.: 39
    DOI: https://dx.doi.org/10.1387/zer.15529 ISSN or title: 1989-631X
  • Journal of Brand Management, Consumer–brand relationships within the luxury cosmetic domain
    Name: Hodge, A.; González, Z.; García , I.; Fionda-Douglas, A. Role: Autor Publishing date: 2015
    Start page: 631 End page: 657 Vol.: 22 No.: 8
    DOI: https://dx.doi.org/doi:10.1057/bm.2015.36 ISSN or title: 1479-1803
  • Lecciones del Portal de Comunicación, La convergencia digital de la prensa de proximidad. El caso de la prensa comarcal en Cataluña.
    Name: González, Z.; Navarro, H.; Contreras, R.; Massana, E.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2015
    ISSN or title: 2014-0576
  • International journal of accounting and information management, The importance of Facebook as an online Social Networking tool for companies
    Name: Pereira, P.; García , I.; González, Z.; Contreras, R. Role: Autor Publishing date: 2014
    Start page: 295 End page: 320 Vol.: 22 No.: 4
  • International Journal of Business and Social Research, Intangibles of CSR in The Tourism Sector
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 2014
    Vol.: 4 No.: 2
  • Obra Digital, La gestión de intangibles en la Responsabilidad Social Corporativa de la empresa turística familiar
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 2014
    Start page: 69 End page: 91 Vol.: 7 No.: 7
    ISSN or title: 2014-5039
  • Journal of Arts & Humaninities, Rituals and their transcendence in Corporate Culture
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 2013
    Start page: 21 End page: 34 Vol.: 2 No.: 3
    DOI: https://dx.doi.org/http://dx.doi.org/10.18533/journal.v2i3.81 ISSN or title: 2167-9045 (print) / 2167-9053 (online)
  • Quaderns del CAC, El consum multipantalla. Estudi sobre l'ús de mitjans tradicionals i nous per part de nens, joves, adults i gent gran a Catalunya.
    Name: Navarro, H.; González, Z.; Massana, E.; García , I.; Contreras, R. Role: Autor Publishing date: 2012
    Start page: 91 End page: 100 Vol.: 38
    ISSN or title: 1138-9761
  • Pensar la publicidad. Revista internacional de investigaciones publicitarias, Apps como una posibilidad más de comunicación entre la marca y su público: un análisis basado en la valoración de los usuarios
    Name: González, Z.; Contreras, R. Role: Autor Publishing date: 2012
    Start page: 81 End page: 100 Vol.: 6 No.: 1
  • Revista Géminis, Apps y gestión de marca ¿es indispensable ser mobile?
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 2011
    Start page: 223 End page: 231 Vol.: 1 No.: 2
    ISSN or title: 2179-1465
  • Icono 14, Los Trastornos del Comportamiento Alimentario y las ciencias sociales. Una mirada a las revistas científicas
    Name: Contreras, R.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2010
    Start page: 9 End page: 24
    ISSN or title: 1697-8293
  • Revista TURy DES, Turismo y Desarrollo Local, La Responsabilidad Social y Ambiental del sector turístico y comercial (Estudio de Caso de Tossa de Mar)
    Name: De Uirbe, C.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2010
    Vol.: 3 No.: 7
    ISSN or title: 1988-5261
  • Revista Electrónica de Psicología Iztacala. Revista de la Universidad Autónoma de México Campus Iztacala, Estudio y Análisis de los Trastornos del Comportamiento a través de las Revistas Científicas. Revisión Bibliográfica de 2004 a 2008
    Name: Contreras, R.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2010
    Start page: 97 End page: 120 Vol.: 13 No.: 1
    ISSN or title: 1870-8420

Publications

  • 100 Profesionales de la Creación Artística. Mexicanos Radicados en Europa
    Publishing date: 2017 Isbn: 978-84-697-3149-9
  • ¿Cómo aplicar los conceptos básicos de publicidad?
    Publishing date: 2016 Isbn: 9788490645345
  • Barcelona. Guía Rápida para Empresarios y Estudiantes
    Publishing date: 2015 Isbn: 978-84-608-1390-3
  • Octavio Paz, 100 años
    Publishing date: 2014 Isbn: 978-84-697-1503-1
  • ¿Cómo diseñar una campaña de publicidad?
    Publishing date: 2014 Isbn: 978-84-9064-214-6
  • La premsa comarcal i el consum de noves pantalles
    Publishing date: 2012 Isbn: 978-84-95757-82-1
  • m-Todos, tendencias y oportunidades de la movilidad digital
    Publishing date: 2012 Isbn: 978-84-695-2071-0
  • Disseny gràfic i disseny web. Breus lliçons sobre història, teoria i pràctica
    Publishing date: 2010 Isbn: 978-84-9766-348-9

Publications

  • Influence of Celebrity Endorsement on Mature Female Luxury Cosmetic Consumers. Developing Successful Global Strategies for Marketing Luxury Brands
    Name: Arberola, L.; Miquel, S.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 31/03/2021
    Start page: 274 End page: 295
    ISBN: 9781799858836
  • Entrepreneurship and Innovation in Tourism E-Businesses: Their Relationships With Their Audiences. Multilevel Approach to Competitiveness in the Global Tourism Industry
    Name: Pereira, P.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 01/10/2019
    Start page: 159 End page: 176
    ISBN: 9781799803652
  • Las Industrias Creativas como factor de colaboración internacional entre miembros de una comunidad científica. Voces alternativas:investigación multidisciplinar en comunicación y cultura
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 01/12/2017
    Start page: 145 End page: 157
    ISBN: 978-84-17270-21-6
  • A Study of the Impact of Social Networking Communities on the Consumption of Beauty Luxury Products. Global Marketing Strategies for the Promotion of Luxury Goods
    Name: Macdonald, L.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 01/03/2016
    ISBN: 9781466699588
  • Identidad Visual Corporativa. Una introducción al tema. El diseño: 7 versiones transversales
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 23/02/2012
    ISBN: 978-84-695-3629-2

Subjects taught

Course 2024-2025 - Period: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
Course 2023-2024 - Period: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
Course 2022-2023 - Period: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
    • - Advertising and Public Relations Companies
    Bachelor's Degree in Journalism
    • - Final Degree Project
  • Others
    Master's Degree in Communication, Brand Management and Sustainability in the Fashion Industry
    • - Module 5: Media Relations and Crisis Management
Course 2021-2022 - Period: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
    • - Advertising and Public Relations Companies
    Bachelor's Degree in Audiovisual Communication
    • - Work Placement
Course 2020-2021 - Period: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
Course 2019-2020 - Period: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Final Degree Project
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
Course 2018-2019 - Period: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Final Degree Project
Course 2017-2018 - Period: 01/09/2017 - 31/08/2018
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Final Degree Project
Course 2016-2017 - Period: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
Course 2015-2016 - Period: 01/09/2015 - 31/08/2016
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Final Degree Project

Competitive

Non-competitive

  • La publicidad de televisión entre otros factores socioculturales influyentes en los trastornos de la conducta alimentaria. Estudio en sanas, enfermas y expertos
    PI: Jiménez, M. Start date: 01/07/2007 End date: 01/07/2010
    Financing entity: MINISTERIO DE EDUCACION Y CIENCIA Financing entity code: SEJ2007-67130-C03-03
  • mCommunication. Jornadas científicas sobre comunicación móvil
    PI: Navarro, H.; González, Z. Start date: 03/10/2011 End date: 03/10/2012
    Financing entity: Universitat de Vic
  • La premsa comarcal i el consum de noves pantalles
    PI: Navarro, H.; González, Z. Start date: 20/03/2011 End date: 20/04/2012
    Financing entity: Fundació Catalana de la Premsa Comarcal (FCPC)
  • Convergència mediàtica digital: el consum de continguts i l'us de nous mitjans per a dones de Catalunya
    PI: Contreras, R.; González, Z. Start date: 01/11/2010 End date: 01/11/2011
    Financing entity: Universitat de Vic
  • Pantalles, continguts i usuaris. Panorama de la convergència mediàtica digital, els continguts i el consum a Catalunya
    PI: Navarro, H.; González, Z. Start date: 01/07/2010 End date: 01/07/2011
    Financing entity: Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)
  • Promoción y estímulo de buenas prácticas de Responsabilidad Social Corporativa (RSC) en el sector turístico y comercial de Tossa de Mar
    PI: Díaz, J.; González, Z. Start date: 01/07/2006 End date: 01/07/2007
    Financing entity: Consell Comarcal de la Selva

Articles

Books

Book chapters

  • Intangible capital, An experimental research on emotional stimuli of consumers: The case of H&M flagship store influence on the millennial customer experience in Barcelona
    Name: Regadera, E.; Selvam, R. M.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2022
    Start page: 386 End page: 401 Vol.: 18 No.: 3
    DOI: https://dx.doi.org/10.3926/ic.2028 ISSN or title: 1697-9818
  • Revista De La Asociación Española De Investigación De La Comunicación, Análisis de la representación de la masculinidad en la publicidad impresa contemporánea. Estudio de Caso de la Revista Gentleman’s Quarterly España
    Name: Méndiz, A.; Caballero, N.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2021
    Start page: 356 End page: 398 Vol.: 8 No.: 16
    DOI: https://dx.doi.org/10.24137/raeic.8.16.17 ISSN or title: 2341-2690
  • Journal of science communication, Pharmaceutical influencers on Instagram and their communication during the Covid-19 pandemic crisis
    Name: González, Z.; Iriarte , S.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 1 End page: 27 Vol.: 19 No.: 5
    DOI: https://dx.doi.org/10.22323/2.19050204 ISSN or title: 1824-2049
  • El profesional de la información, Exploration of the nonprofessional profile of the fashion micro instagramer in Spain
    Name: Agulleiro, A.; Miquel, S.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 1 End page: 13 Vol.: 29 No.: 4
    DOI: https://dx.doi.org/10.3145/epi.2020.jul.39 ISSN or title: 1386-6710
  • Revista Española de Comunicación en Salud, Análisis de la gestión de la comunicación de los influencers farmacéuticos españoles en Instagram durante la pandemia del COVID-19
    Name: González, Z.; Iriarte , S. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: S End page: 9 Vol.: supl. 1
    DOI: https://dx.doi.org/10.20318/recs.2020.5402 ISSN or title: 1989-9882
  • CORRESPONDENCIAS & AN¿LISIS, Estrategias de comunicación de las marcas de moda de lujo: ¿es lo sostenible un lujo?
    Name: González, Z.; Montilla, A.; Regadera, E. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 1 End page: 52 No.: 11
  • Inmediaciones de la Comunicación, Gobierno abierto en la gestión de los ayuntamientos: Política informacional e intermediación a través de las redes sociales del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès
    Name: González, Z.; Fernández , J. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 155 End page: 181 Vol.: 15 No.: 1
  • FONSECA, Journal of Communication, El reto de regular un perfil no profesionalizado: microinstagramers de moda
    Name: Agulleiro , Á.; Miquel, S.; García, I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 15 End page: 34 No.: 20
    DOI: https://dx.doi.org/10.14201/fjc2020201534 ISSN or title: 2172-9077
  • Espacios (Caracas), Análisis del impacto de la campaña DETOX (Greenpeace) en la comunicación web de marcas de moda
    Name: Regadera, E.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2020
    Vol.: 41 No.: 3
    ISSN or title: 0798-1015
  • Miguel Hernández Communication Journal, La experiencia Nespresso, el Marketing Sensorial aplicado al sector del café
    Name: González, Z.; Pallarés, C. Role: Autor Publishing date: 2020
    Start page: 75 End page: 96 Vol.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.21134/mhcj.v11i0.325 ISSN or title: 1989-8681
  • Tourism Today, Understanding the motivations to travel through destination images and sources of information: Amsterdam and its relationship with the Spanish people
    Name: González, Z.; Van de Wiel, S. Role: Autor Publishing date: 2019
    Start page: 129 End page: 161 No.: 18
    ISSN or title: 1450-0906
  • Revista Internacional de Investigación e Innovación Tecnológica (RIIIT), “E-commerce vs. tienda física. El packaging como elemento de influencia en la compra”
    Name: Abdelazim , N.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2019
    Start page: 1 End page: 23 Vol.: 7 No.: 38
    ISSN or title: 2007-9753
  • Indian Journal of Marketing, The Effect of Cosmetics Packaging Design on Consumers’ Purchase Decisions
    Name: Abdelazim , N.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2018
    Start page: 50 End page: 61 Vol.: 48 No.: 12
  • Austral Comunicación. Publicación Científica de la Facultad de Comunicación de la Universidad Austral, La RSC como herramienta de gestión y comunicación de la reputación corporativa
    Name: González, Z.; Taltavull, M. Role: Autor Publishing date: 2017
    Start page: 195 End page: 227 Vol.: 6 No.: 2
  • Anuario hipertext.net, Estrategias de marketing digital en el sector de la moda de lujo. Interacción y redes sociales como herramienta necesaria
    Name: González, Z.; Plaza, N. Role: Autor Publishing date: 2017
    Start page: 17 End page: 27 No.: 15
    DOI: https://dx.doi.org/10.2436/20.8050.01.42 ISSN or title: 1695-5498
  • International journal of interactive mobile technologies, Storytelling and social networking as tools for digital and mobile marketing of luxury fashion brands
    Name: González, Z.; García , I.; Plaza, N. Role: Autor Publishing date: 2017
    Start page: 136 End page: 149 Vol.: 11 No.: 6
    DOI: https://dx.doi.org/10.3991/ijim.v11i6.7511 ISSN or title: 1865-7923
  • Miguel Hernández Communication Journal, Identificación de los elementos clave para conseguir el éxito en una campaña de Crowdfunding
    Name: González, Z.; Conca, J. Role: Autor Publishing date: 2017
    Start page: 373 End page: 395 No.: 7
  • International journal of interactive mobile technologies, Branded Apps in Spain as a Means of Communicating Trends in Fashion
    Name: González, Z.; Contreras, R.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2016
    Vol.: 10 No.: 2
  • Revista Internacional de Investigación e Innovación Tecnológica (RIIIT), Bloggers cómo influenciadores de consumo, referencia y opinión en el sector de productos de cosmética femenina
    Name: González, Z.; Macdonald, L.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2016
    Vol.: 4 No.: 20
    ISSN or title: 2007-9753
  • Zer Revista de Comunicación, Consumo de Medios Digitales por niños y preadolescentes en Cataluña, España
    Name: Contreras, R.; González, Z.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2015
    Start page: 145 End page: 162 Vol.: 20 No.: 39
    DOI: https://dx.doi.org/10.1387/zer.15529 ISSN or title: 1989-631X
  • Journal of Brand Management, Consumer–brand relationships within the luxury cosmetic domain
    Name: Hodge, A.; González, Z.; García , I.; Fionda-Douglas, A. Role: Autor Publishing date: 2015
    Start page: 631 End page: 657 Vol.: 22 No.: 8
    DOI: https://dx.doi.org/doi:10.1057/bm.2015.36 ISSN or title: 1479-1803
  • Lecciones del Portal de Comunicación, La convergencia digital de la prensa de proximidad. El caso de la prensa comarcal en Cataluña.
    Name: González, Z.; Navarro, H.; Contreras, R.; Massana, E.; García , I. Role: Autor Publishing date: 2015
    ISSN or title: 2014-0576
  • International journal of accounting and information management, The importance of Facebook as an online Social Networking tool for companies
    Name: Pereira, P.; García , I.; González, Z.; Contreras, R. Role: Autor Publishing date: 2014
    Start page: 295 End page: 320 Vol.: 22 No.: 4
  • International Journal of Business and Social Research, Intangibles of CSR in The Tourism Sector
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 2014
    Vol.: 4 No.: 2
  • Obra Digital, La gestión de intangibles en la Responsabilidad Social Corporativa de la empresa turística familiar
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 2014
    Start page: 69 End page: 91 Vol.: 7 No.: 7
    ISSN or title: 2014-5039
  • Journal of Arts & Humaninities, Rituals and their transcendence in Corporate Culture
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 2013
    Start page: 21 End page: 34 Vol.: 2 No.: 3
    DOI: https://dx.doi.org/http://dx.doi.org/10.18533/journal.v2i3.81 ISSN or title: 2167-9045 (print) / 2167-9053 (online)
  • Quaderns del CAC, El consum multipantalla. Estudi sobre l'ús de mitjans tradicionals i nous per part de nens, joves, adults i gent gran a Catalunya.
    Name: Navarro, H.; González, Z.; Massana, E.; García , I.; Contreras, R. Role: Autor Publishing date: 2012
    Start page: 91 End page: 100 Vol.: 38
    ISSN or title: 1138-9761
  • Pensar la publicidad. Revista internacional de investigaciones publicitarias, Apps como una posibilidad más de comunicación entre la marca y su público: un análisis basado en la valoración de los usuarios
    Name: González, Z.; Contreras, R. Role: Autor Publishing date: 2012
    Start page: 81 End page: 100 Vol.: 6 No.: 1
  • Revista Géminis, Apps y gestión de marca ¿es indispensable ser mobile?
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 2011
    Start page: 223 End page: 231 Vol.: 1 No.: 2
    ISSN or title: 2179-1465
  • Icono 14, Los Trastornos del Comportamiento Alimentario y las ciencias sociales. Una mirada a las revistas científicas
    Name: Contreras, R.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2010
    Start page: 9 End page: 24
    ISSN or title: 1697-8293
  • Revista TURy DES, Turismo y Desarrollo Local, La Responsabilidad Social y Ambiental del sector turístico y comercial (Estudio de Caso de Tossa de Mar)
    Name: De Uirbe, C.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2010
    Vol.: 3 No.: 7
    ISSN or title: 1988-5261
  • Revista Electrónica de Psicología Iztacala. Revista de la Universidad Autónoma de México Campus Iztacala, Estudio y Análisis de los Trastornos del Comportamiento a través de las Revistas Científicas. Revisión Bibliográfica de 2004 a 2008
    Name: Contreras, R.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 2010
    Start page: 97 End page: 120 Vol.: 13 No.: 1
    ISSN or title: 1870-8420
  • 100 Profesionales de la Creación Artística. Mexicanos Radicados en Europa
    Publishing date: 2017 Isbn: 978-84-697-3149-9
  • ¿Cómo aplicar los conceptos básicos de publicidad?
    Publishing date: 2016 Isbn: 9788490645345
  • Barcelona. Guía Rápida para Empresarios y Estudiantes
    Publishing date: 2015 Isbn: 978-84-608-1390-3
  • Octavio Paz, 100 años
    Publishing date: 2014 Isbn: 978-84-697-1503-1
  • ¿Cómo diseñar una campaña de publicidad?
    Publishing date: 2014 Isbn: 978-84-9064-214-6
  • La premsa comarcal i el consum de noves pantalles
    Publishing date: 2012 Isbn: 978-84-95757-82-1
  • m-Todos, tendencias y oportunidades de la movilidad digital
    Publishing date: 2012 Isbn: 978-84-695-2071-0
  • Disseny gràfic i disseny web. Breus lliçons sobre història, teoria i pràctica
    Publishing date: 2010 Isbn: 978-84-9766-348-9
  • Influence of Celebrity Endorsement on Mature Female Luxury Cosmetic Consumers. Developing Successful Global Strategies for Marketing Luxury Brands
    Name: Arberola, L.; Miquel, S.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 31/03/2021
    Start page: 274 End page: 295
    ISBN: 9781799858836
  • Entrepreneurship and Innovation in Tourism E-Businesses: Their Relationships With Their Audiences. Multilevel Approach to Competitiveness in the Global Tourism Industry
    Name: Pereira, P.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 01/10/2019
    Start page: 159 End page: 176
    ISBN: 9781799803652
  • Las Industrias Creativas como factor de colaboración internacional entre miembros de una comunidad científica. Voces alternativas:investigación multidisciplinar en comunicación y cultura
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 01/12/2017
    Start page: 145 End page: 157
    ISBN: 978-84-17270-21-6
  • A Study of the Impact of Social Networking Communities on the Consumption of Beauty Luxury Products. Global Marketing Strategies for the Promotion of Luxury Goods
    Name: Macdonald, L.; García , I.; González, Z. Role: Autor Publishing date: 01/03/2016
    ISBN: 9781466699588
  • Identidad Visual Corporativa. Una introducción al tema. El diseño: 7 versiones transversales
    Name: González, Z. Role: Autor Publishing date: 23/02/2012
    ISBN: 978-84-695-3629-2
Course 2024-2025 - Period: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
Course 2023-2024 - Period: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
Course 2022-2023 - Period: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
    • - Advertising and Public Relations Companies
    Bachelor's Degree in Journalism
    • - Final Degree Project
  • Others
    Master's Degree in Communication, Brand Management and Sustainability in the Fashion Industry
    • - Module 5: Media Relations and Crisis Management
Course 2021-2022 - Period: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
    • - Advertising and Public Relations Companies
    Bachelor's Degree in Audiovisual Communication
    • - Work Placement
Course 2020-2021 - Period: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
Course 2019-2020 - Period: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Final Degree Project
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
Course 2018-2019 - Period: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Final Degree Project
Course 2017-2018 - Period: 01/09/2017 - 31/08/2018
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Final Degree Project
Course 2016-2017 - Period: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Final Degree Project
Course 2015-2016 - Period: 01/09/2015 - 31/08/2016
  • Bachelor’s Degree
    Bachelor's Degree in Advertising and Public Relations
    • - Advertising Media Structure and Planification
    • - Advertising and Public Relations Companies
    • - Final Degree Project