Grau en Publicitat i Relacions Públiques
Les xifres parlen per si soles
Contacte directe amb la professió des del primer moment
Raons per estudiar aquest grau
Qualitat dels professors
Comptem amb un equip docent format per doctors, investigadors i professionals de prestigi i en actiu.
Ampli programa de pràctiques a mida
Hem teixit una gran xarxa de col·laboració amb les principals empreses i institucions del sector.
Pla d’estudis propi i únic
Pla d’estudis propi i únic, capaç d’integrar al llarg dels quatre cursos les diferents àrees de coneixement de la comunicació audiovisual, el periodisme i la publicitat i relacions públiques.
Tracte proper i personalitzat
Tenim un compromís amb tu: volem ser partners de la teva carrera.
Activitats
Gaudeix i aprèn en diferents activitats específiques del grau com el Simposi de Publicitat, els Premis IMMA o el Festival Drac Novell Internacional.
Prepara't per tenir més oportunitats laborals
El grau ofereix un ampli ventall de sortides professionals, en àmbits com:
- Creatiu publicitari (redactor, director d’art, etc.)
- Gerent de comptes (Account manager)
- Planificador estratègic (Planner)
- Planificador de mitjans
- Director de comunicació
- Gestor d’identitat corporativa i marca
- Director de producte (Product manager)
- Organitzador d’esdeveniments i protocol
- Responsable de relacions amb els mitjans
- Mànager de xarxes socials (Social Media Strategist)
- Director de màrqueting digital (Digital Marketing Manager)
Professorat amb una llarga experiència en el sector de la publicitat
L’equip docent de la Facultat està format per una plantilla de professors en actiu i amb una llarga experiència en el sector audiovisual, periodístic i publicitari. Els professors tenen un contacte directe amb el dia a dia de la professió, ja que compaginen els càrrecs directius en mitjans de comunicació o en agències amb la docència a la Facultat. Aquest fet ajuda l’estudiant a obtenir una formació a l’avantguarda del sector, facilita la realització de pràctiques de qualitat i permet una millor inserció al món laboral. A més a més, el professorat té una dilatada experiència en recerca en l’àmbit nacional i internacional a través d’estades i intercanvis amb altres universitats.
Com a alumne d'aquest grau, pots cursar part dels teus estudis o fer pràctiques a l'estranger, amb reconeixement acadèmic
Participa durant un semestre o un curs en una de les universitats sòcies de la teva facultat o busca una empresa a l'estranger per fer-hi les pràctiques.
A més a més, també pots obtenir part dels crèdits ECTS durant l'estiu a les Berkeley Summer Sessions, a la millor universitat pública del món.
Informació complementària
Presentació
En el Grau en Publicitat i Relacions Públiques, el nostre principal objectiu és formar professionals capaços de gestionar marques i solucionar qualsevol tipus de problema de comunicació. Amb aquesta finalitat, oferim una formació integral i personalitzada, en la qual és fonamental l’adquisició de competències com la capacitat crítica, analítica i de compromís social.
Aquests estudis van dirigits a totes aquelles persones que vulguin dedicar-se al món de la publicitat i de les relacions públiques com a gestor de projectes, assessor de comunicació, relacions públiques, creatiu i analista en agències de comunicació i/o de relacions públiques, en empreses o en qualsevol altre organisme.
En aquesta titulació, ensenyem a l’alumne quines són les estratègies de la comunicació, que cal fer per tal de donar solucions creatives i persuasives, de quina manera es gestiona una campanya publicitària, com s’organitzen i distribueixen les tasques en els equips de treball, etc. A més, s’hi aprèn tot allò necessari per llançar un producte al mercat, què significa reposicionar una marca i què és la gestió de comunicació de crisi, entre d’altres aspectes rellevants.
Així mateix, l’alumne disposa, durant tota la seva trajectòria universitària, de l’assessorament per part del nostre equip de professors, compost per acadèmics amb una clara vocació docent i professionals que estan treballant en les principals empreses del sector de la publicitat i de les relacions públiques.
D’altra banda, UIC Barcelona aposta per la formació en el domini de les noves tecnologies i de l’anglès com a instruments imprescindibles per tenir una major projecció internacional i per tal d’assegurar l’èxit professional. Per complir aquests objectius, disposem d’equipaments tecnològics d’última generació i d’assignatures i tallers impartits en anglès (workshops, meeting points, etc.)
Cal destacar que el nostre projecte acadèmic està directament vinculat al mercat laboral per la qual cosa oferim un gran ventall d’entitats de prestigi per fer les pràctiques universitàries (Bassat, Ogilvy, McCann Erickson, Antonio Puig, MANGO, SEAT...)
A més, gràcies a l’adaptació de UIC Barcelona al pla Bolonya, amb aquest grau es pot exercir de professional de la publicitat i de les relacions públiques en tot l’Espai Europeu d'Educació Superior.
- Objectius
- A qui s'adreça. Perfil d'ingrés
- Competències. Perfil de sortida
Els objectius principals del Grau en Publicitat i Relacions Públiques són:
- Formar professionals capaços de gestionar marques i donar solucions de màxima qualitat a tot tipus de problemes de comunicació, tenint en compte els valors ètics de la professió.
- Fomentar la capacitat creativa, de comunicació i les habilitats tècniques.
- Dotar els alumnes d’una formació generalista de qualitat, amb uns sòlids fonaments intel·lectuals i deontològics.
- Oferir una visió internacional de la publicitat i les relacions públiques per tal que els alumnes siguin capaços de desenvolupar-se professionalment en un context global.
- Crear professionals responsables i plenament conscients de la dimensió social de la publicitat i les relacions públiques.
- Dotar els alumnes dels coneixements i aptituds necessaris per afrontar amb solidesa l’escenari actual de la publicitat i de les relacions públiques.
- Potenciar el domini de l’anglès com a eina de treball i d’obertura internacional.
- Crear professionals capaços d’exercir la seva feina amb flexibilitat i competència en qualsevol empresa del sector.
- Fomentar l’esperit emprenedor, l’autoaprenentatge i la responsabilitat vocacional.
- Desenvolupar habilitats per al treball en equip i per al lideratge.
- Facilitar el coneixement del món de la publicitat i les relacions públiques en totes les fases del seu cicle productiu.
Podran sol·licitar l’ingrés tots els candidats que compleixin les vies i els requisits generals d’accés al títol.
La majoria dels nostres estudiants procedeixen de l’àrea humanística o social, però l’accés al Grau és obert a qualsevol altra modalitat formativa d’origen.
Aquesta titulació es dirigeix a tots els que tinguin vocació pel món de la publicitat i de les relacions públiques i vulguin dedicar-se a aquest sector professionalment. Busquem alumnes motivats, amb ganes d’aprendre i d’innovar, gent amb esperit crític, analític i emprenedor, que sàpiguen treballar en equip, estudiants responsables, amb ments creatives, i que vulguin créixer com a professionals d’aquest sector.
Competències
L’alumne adquirirà una sèrie de competències que el capacitaran per poder exercir de professional de la publicitat i de les relacions públiques en l’escenari actual amb garanties d’èxit.
Perfil de sortida
Els perfils de sortida d'aquesta titulació són:
El gestor de projectes
Assumeix responsabilitats, gestiona projectes, s'encarrega del seguiment i control de les campanyes, està orientat a resultats, lidera equips i genera entusiasme.
Relacions Públiques
Assumeix responsabilitats pròpies de la comunicació empresarial, com la gestió de la comunicació corporativa, organització d'esdeveniments i les relacions de les empreses amb la societat.
L'assessor de comunicació
Defineix els eixos estratègics de la comunicació, genera confiança, interactua amb els públics estratègics, etc.
El creatiu
Especialitzat en la plasmació de la idea que es vol transmetre. Per això ha de dominar les tècniques de la creació publicitària i les eines necessàries per donar resposta a les necessitats de comunicació de les empreses i institucions.
L'analista
Planifica la idoneïtat i característiques dels suports per a la difusió del missatge, coneix els públics i les tendències socioculturals.
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Internacional de Catalunya.
Amb aquesta titulació i gràcies a l’adaptació de UIC Barcelona al pla Bolonya, l’alumne podrà exercir de professional de la publicitat i les relacions públiques en tot l’Espai Europeu d’Educació Superior.
Professors
- ALBAREDA PARÉS, Montserrat
- AZNAR MARTÍNEZ, Daniel
- BAKER, Martyn Russell
- BUHIGAS CARDÓ, Pere
- BUIL GAZOL, Maria Pilar
- CASTILLO HINOJOSA, Ana María
- CLAVIJO MERCADER, Javier
- COLL PARRA, Ignacio
- CÓRDOVA MARTÍNEZ, Suzanne
- DE LA PRIDA CABALLERO, Ruben
- DEL CACHO RIVERA, José Ignacio
- DE QUADRAS AYUSO, Ana
- DE TRASTAMARA - FERNANDEZ GRAU, Noemí
- ESCRIBANO LUQUE, David
- FAURE CARVALLO, Adrien
- FITÓ CARRERAS, Maria
- GARCIA COLLADO, Francisco Jose
- GARCÍA DE ORO, Luis
- GARCIA SOLER, Jordi
- GONZÁLEZ ROMO, Zahaira Fabiola
- HERNANDEZ SERRET, Joan
- JUSTEL VÁZQUEZ, Santiago
- KNIGHT, Janine Gwendolyn
- LACASA MAS, Iván
- MARTÍN GUART, Ramon
- MARTÍN LÓPEZ, David
- MARTIN VICARIO, Lara
- MIRANDA RIERA, Alberto
- MIRÓ COMAS, Abel
- MONTUENGA RÍOS, Rocío
- MORALES SOLANA, Doris
- MORATA ARTECHE, Carles
- PALLARÉS SEGURA, Chantal
- PUIGDOMÈNECH LÓPEZ, Jorge Francisco
- RAMÍREZ SIMON, Wendy Maria
- ROGER LOPPACHER, Maria Olga
- ROSER I PUIG, Joaquim
- SALVAT BENLLOCH, Marta
- SARRIAS MARTÍ, Luis Ignacio
- SEGARRA BRUFAU, Javier
- SERRANO SANJOSE, Xavier
- SIGAUD SELLOS, Pedro
- STANGER DEACON, Doris
- THIEMANN, Claudia
- TORRECILLA SÁNCHEZ, Ricardo
- VILLANUEVA BENITO, Isabel
- VINCZE, Laura
- VIOLÁN GALÁN, Miguel Ángel
- ZÚÑIGA RODRÍGUEZ, José Alberto
Pràctiques
Pràctiques
Per a la formació completa de l’alumne és fonamental el contacte amb el món laboral. UIC Barcelona té convenis de pràctiques amb un gran nombre d’empreses d’àmbit nacional i internacional per a cadascuna de les seves titulacions. En el cas del Grau en Publicitat i Relacions Públiques, destaquem les següents:
Objectius
L'assignatura de pràctiques, de caràcter obligatori, consisteix en el desenvolupament pràctic en una institució externa a la Universitat de la dimensió publicitària i/o de relacions públiques. Permet aplicar a la realitat els conceptes apresos a les classes, workshops i tallers. Per a una major eficàcia de les Pràctiques es requereix un treball de coaching previ i durant la realització d'aquestes pràctiques. D'altra banda hi haurà una comunicació continuada entre el coach i el tutor de l'empresa assignat per fer el seguiment de la persona que realitza les pràctiques. D'aquesta manera es pot assegurar que es van complint els objectius marcats pel que fa a tasques a realitzar i aprenentatge i assimilació de coneixements i competències.
L'avaluació de les pràctiques consistirà, principalment, en la presentació per part de l'empresa on s'han realitzat d'un informe sobre el desenvolupament d'aquestes pràctiques per part dels estudiants. Hauran de presentar, a més a més, una memòria que inclogui una explicació del contingut de les pràctiques que han realitzat, el que han après, i les millores que han experimentat durant el treball, tant en coneixements com en habilitats. Un tutor guiarà tot aquest procés.
Tota la informació actualitzada relativa al funcionament concret i normativa de les pràctiques es pot consultar a la guia docent de l’assignatura a cada titulació.
Sortides professionals
Les sortides professionals d’aquesta titulació són:
Gestor de projectes
Assumeix responsabilitats, gestiona projectes, s’encarrega del seguiment i control de les campanyes, lidera equips i genera entusiasme.
Relacions públiques
Assumeix responsabilitats pròpies de la comunicació empresarial, com ara la gestió de la comunicació corporativa, l’organització d’esdeveniments i les relacions de les empreses amb la societat.
Assessor de comunicació
Defineix els eixos estratègics de la comunicació, genera confiança, interactua amb els públics estratègics, etc.
Creatiu
Especialitzat en la plasmació de la idea que es vol transmetre. Cal que dominai les tècniques de la creació publicitària i les eines necessàries per donar resposta a les necessitats de comunicació de les empreses i institucions.
Analista
Planifica la idoneïtat i característiques dels suports per a la difusió del missatge, tenint en compte els públics i les tendències socioculturals.
Sortides professionals en qualsevol de les següents organitzacions:
Agències de publicitat, gabinets de relacions públiques, gabinets de comunicació corporativa, gabinets de premsa, assessories de comunicació, departaments de publicitat i comunicació de les empreses i organitzacions, consultores de màrqueting, lobbying i assumptes públics, assessoria d’imatge i organització de grans esdeveniments, departaments creatius, estudis de disseny, productores, editorials, mitjans de comunicació, universitats, etc.
Requisits d'admissió
Sol·licitud d'admissió
Per poder fer la prematrícula en estudis de grau a UIC Barcelona, cal omplir el formulari de sol·licitud d'admissió que es pot obtenir a l'enllaç següent:
Proves d'admissió
Per poder fer la prematrícula en estudis de grau a UIC Barcelona, cal omplir el formulari de sol·licitud d'admissió que es pot obtenir a l'enllaç següent:
Documentació necessària
Per poder fer la prematrícula en estudis de grau a UIC Barcelona, cal omplir el formulari de sol·licitud d'admissió que es pot obtenir a l'enllaç següent:
Reserva i matrícula
Una vegada superat el procés d'admissió, s'ha de fer l'ingrés del 20% del total del preu del primer curs, en concepte de reserva de plaça, després de rebre la carta oficial d'admissió. Formalitzada la matrícula, s'ha d'abonar en un pagament únic el 80% restant.
Més informació:
Vies d'accés
Es pot accedir en aquesta universitat des de procedències acadèmiques diferents. A l'enllaç següent la persona interessada pot obtenir més informació sobre la via a la qual pertany.
Beques i finançament
Beques
UIC Barcelona diposa d'un servei de beques procedents tant de fons públics (MEC o AGAUR) com de fons privats o de la mateixa universitat.
Per saber-ne més, consulta els següents enllaços:
Finançament
UIC Barcelona diposa d'un servei de beques procedents tant de fons públics (MEC o AGAUR) com de fons privats o de la mateixa universitat.
Per saber-ne més, consulta els següents enllaços:
Descomptes
UIC Barcelona diposa d'un servei de beques procedents tant de fons públics (MEC o AGAUR) com de fons privats o de la mateixa universitat.
Per saber-ne més, consulta els següents enllaços:
Preguntes freqüents
Mobilitat internacional
Mobilitats outgoing
Com a estudiant d’aquest grau pots fer una mobilitat a l’estranger, amb reconeixement acadèmic en la majoria d’opcions.
Coneix les opcions que tens de mobilitat a l’estranger:
- Mobilitat d’estudis durant un semestre o un curs en una de les universitats sòcies de la facultat
- Mobilitat de pràctiques, curriculars, extracurriculars o d’acabat de titular (segons la titulació)
- Cursos d’estiu internacionals: UC Berkeley Summer sessions, UPenn Summer, Boston Summer
- UCLA Extension Certificate Programmes
Per saber tot el que cal fer abans, durant i després de la mobilitat, consulta els enllaços següents:
- Convenis disponibles per a la teva titulació
- Normativa de mobilitat internacional del grau
- Tràmits necessaris
Contacte: exchange.bcn@uic.es
Mobilitats incoming
Si estàs estudiant en una altra universitat espanyola, o d’un altre país, pots fer una estada de mobilitat a UIC Barcelona durant un semestre o un any acadèmic.
Per saber tots els passos que cal seguir abans, durant i després de la mobilitat, consulta la secció “Estudia a UIC Barcelona”.
Contacte: exchange.bcn@uic.es