Grau en Publicitat i Relacions Públiques

T'ensenyem els recursos per generar idees que venguin
Tipus de programa
Graus oficials
Durada
8 semestres
Crèdits
240 ECTS
Preu
165,00€ / ECTS x 60 = 9.900,00€* (1r curs 2024-2025). *Subjecte a revisió cada any. Consulta les condicions de pagament amb el nostre equip d’Admissions.
Places
60
Horari
Matins
Llengua
Català, castellà i anglès
  • Inici
  • Presentació
  • Pla d'estudis i equip docent
  • Pràctiques
  • Requisits d'admissió
  • Beques i finançament
  • Preguntes freqüents
  • Mobilitat internacional
uic barcelona grau en publicitat i relacions públiques
Som gent amb passió, som publicistes

Prepara't per tenir més oportunitats laborals

El grau ofereix un ampli ventall de sortides professionals, en àmbits com:

  • Creatiu publicitari (redactor, director d’art, etc.)
  • Gerent de comptes (Account manager)
  • Planificador estratègic (Planner)
  • Planificador de mitjans
  • Director de comunicació
  • Gestor d’identitat corporativa i marca
  • Director de producte (Product manager)
  • Organitzador d’esdeveniments i protocol
  • Responsable de relacions amb els mitjans
  • Mànager de xarxes socials (Social Media Strategist)
  • Director de màrqueting digital (Digital Marketing Manager)

Coneix l'experiència professional

Professorat amb una llarga experiència en el sector de la publicitat

Equip docent

L’equip docent de la Facultat està format per una plantilla de professors en actiu i amb una llarga experiència en el sector audiovisual, periodístic i publicitari. Els professors tenen un contacte directe amb el dia a dia de la professió, ja que compaginen els càrrecs directius en mitjans de comunicació o en agències amb la docència a la Facultat. Aquest fet ajuda l’estudiant a obtenir una formació a l’avantguarda del sector, facilita la realització de pràctiques de qualitat i permet una millor inserció al món laboral. A més a més, el professorat té una dilatada experiència en recerca en l’àmbit nacional i internacional a través d’estades i intercanvis amb altres universitats.

Com a alumne d'aquest grau, pots cursar part dels teus estudis o fer pràctiques a l'estranger, amb reconeixement acadèmic

Participa durant un semestre o un curs en una de les universitats sòcies de la teva facultat o busca una empresa a l'estranger per fer-hi les pràctiques.

A més a més, també pots obtenir part dels crèdits ECTS durant l'estiu a les Berkeley Summer Sessions, a la millor universitat pública del món.

Presentació

En el Grau en Publicitat i Relacions Públiques, el nostre principal objectiu és formar professionals capaços de gestionar marques i solucionar qualsevol tipus de problema de comunicació. Amb aquesta finalitat, oferim una formació integral i personalitzada, en la qual és fonamental l’adquisició de competències com la capacitat crítica, analítica i de compromís social.

Aquests estudis van dirigits a totes aquelles persones que vulguin dedicar-se al món de la publicitat i de les relacions públiques com a gestor de projectes, assessor de comunicació, relacions públiques, creatiu i analista en agències de comunicació i/o de relacions públiques, en empreses o en qualsevol altre organisme.

En aquesta titulació, ensenyem a l’alumne quines són les estratègies de la comunicació, que cal fer per tal de donar solucions creatives i persuasives, de quina manera es gestiona una campanya publicitària, com s’organitzen i distribueixen les tasques en els equips de treball, etc. A més, s’hi aprèn tot allò necessari per llançar un producte al mercat, què significa reposicionar una marca i què és la gestió de comunicació de crisi, entre d’altres aspectes rellevants.

Així mateix, l’alumne disposa, durant tota la seva trajectòria universitària, de l’assessorament per part del nostre equip de professors, compost per acadèmics amb una clara vocació docent i professionals que estan treballant en les principals empreses del sector de la publicitat i de les relacions públiques.

D’altra banda, UIC Barcelona aposta per la formació en el domini de les noves tecnologies i de l’anglès com a instruments imprescindibles per tenir una major projecció internacional i per tal d’assegurar l’èxit professional. Per complir aquests objectius, disposem d’equipaments tecnològics d’última generació i d’assignatures i tallers impartits en anglès (workshopsmeeting points, etc.)

Cal destacar que el nostre projecte acadèmic està directament vinculat al mercat laboral per la qual cosa oferim un gran ventall d’entitats de prestigi per fer les pràctiques universitàries (Bassat, Ogilvy, McCann Erickson, Antonio Puig, MANGO, SEAT...)

A més, gràcies a l’adaptació de UIC Barcelona al pla Bolonya, amb aquest grau es pot exercir de professional de la publicitat i de les relacions públiques en tot l’Espai Europeu d'Educació Superior.

  • Objectius
  • A qui s'adreça. Perfil d'ingrés
  • Competències. Perfil de sortida

Els objectius principals del Grau en Publicitat i Relacions Públiques són:

  1. Formar professionals capaços de gestionar marques i donar solucions de màxima qualitat a tot tipus de problemes de comunicació, tenint en compte els valors ètics de la professió.
  2. Fomentar la capacitat creativa, de comunicació i les habilitats tècniques.
  3. Dotar els alumnes d’una formació generalista de qualitat, amb uns sòlids fonaments intel·lectuals i deontològics.
  4. Oferir una visió internacional de la publicitat i les relacions públiques per tal que els alumnes siguin capaços de desenvolupar-se professionalment en un context global.
  5. Crear professionals responsables i plenament conscients de la dimensió social de la publicitat i les relacions públiques.
  6. Dotar els alumnes dels coneixements i aptituds necessaris per afrontar amb solidesa l’escenari actual de la publicitat i de les relacions públiques.
  7. Potenciar el domini de l’anglès com a eina de treball i d’obertura internacional.
  8. Crear professionals capaços d’exercir la seva feina amb flexibilitat i competència en qualsevol empresa del sector.
  9. Fomentar l’esperit emprenedor, l’autoaprenentatge i la responsabilitat vocacional.
  10. Desenvolupar habilitats per al treball en equip i per al lideratge.
  11. Facilitar el coneixement del món de la publicitat i les relacions públiques en totes les fases del seu cicle productiu.

Podran sol·licitar l’ingrés tots els candidats que compleixin les vies i els requisits generals d’accés al títol.

La majoria dels nostres estudiants procedeixen de l’àrea humanística o social, però l’accés al Grau és obert a qualsevol altra modalitat formativa d’origen.

Aquesta titulació es dirigeix a tots els que tinguin vocació pel món de la publicitat i de les relacions públiques i vulguin dedicar-se a aquest sector professionalment. Busquem alumnes motivats, amb ganes d’aprendre i d’innovar, gent amb esperit crític, analític i emprenedor, que sàpiguen treballar en equip, estudiants responsables, amb ments creatives, i que vulguin créixer com a professionals d’aquest sector.

Competències

L’alumne adquirirà una sèrie de competències que el capacitaran per poder exercir de professional de la publicitat i de les relacions públiques en l’escenari actual amb garanties d’èxit.

Perfil de sortida

Els perfils de sortida d'aquesta titulació són:

 

El gestor de projectes

Assumeix responsabilitats, gestiona projectes, s'encarrega del seguiment i control de les campanyes, està orientat a resultats, lidera equips i genera entusiasme.

 

Relacions Públiques

Assumeix responsabilitats pròpies de la comunicació empresarial, com la gestió de la comunicació corporativa, organització d'esdeveniments i les relacions de les empreses amb la societat. 

L'assessor de comunicació
Defineix els eixos estratègics de la comunicació, genera confiança, interactua amb els públics estratègics, etc. 

El creatiu
Especialitzat en la plasmació de la idea que es vol transmetre. Per això ha de dominar les tècniques de la creació publicitària i les eines necessàries per donar resposta a les necessitats de comunicació de les empreses i institucions. 

L'analista
Planifica la idoneïtat i característiques dels suports per a la difusió del missatge, coneix els públics i les tendències socioculturals.

Reflexions sobre la publicitat: L’ADN d’un publicitari
Universitat i Relacions Públiques: aliats estratègics en el desenvolupament del sector, per Joaquín Maestre
Reflexions sobre la publicitat: Què esperen les agències dels futurs publicitaris?

Graduat o Graduada en  Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Internacional de Catalunya.

Amb aquesta titulació i gràcies a l’adaptació de UIC Barcelona al pla Bolonya, l’alumne podrà exercir de professional de la publicitat i les relacions públiques en tot l’Espai Europeu d’Educació Superior.

Pla d'estudis i assignatures 2024-2025

Assignatures del curs 1 Type Període ECTS
Anglès General Type: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Fonaments de la Comunicació Humana 1 Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Història i Teoria de la Publicitat i de les Relacions Públiques Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
LLenguatge Publicitari Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 1
Màrqueting Emocional Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 1
Plató Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 1
Redacció i Comunicació Escrita Type: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Teoria de la Informació Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Anglès Acadèmic Type: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Comunicació Televisiva Type: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Història Contemporània Type: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Història del Pensament Type: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Sociologia Type: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Assignatures del curs 2 Type Període ECTS
Anglès Escrit Type: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Comunicació Radiofònica Type: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Empresa Informativa Type: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Teoria de la Comunicació Type: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Workshop. Llenguatge Publicitari Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Comunicació Institucional Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 6
Disseny Gràfic Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Dret de la Informació, Drets Fonamentals i Igualtat de Drets Type: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Economia Type: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Psicologia Type: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Soundtrack Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Assignatures del curs 3 Type Període ECTS
Direcció Estratègica Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 4
Estadística. Investigació de Mercats Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Fotografia i Disseny Aplicats a la Publicitat Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 5
Màrqueting Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 5
Type: OP Període: Primer semestre ECTS: 5
Creativitat Publicitària Type: OP Període: Primer semestre ECTS: 5
Effective Speaking Skills Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 6
Responsabilitat Social Corporativa Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 6
Workshop. Programes de Relacions Públiques I Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 5
Estructura del Sistema Publicitari Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Estructura i Planificació dels Mitjans Publicitaris Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Fonaments de la Comunicació Humana II Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Marqueting Digital Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 5
Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 6
Creativitat Publicitària Type: OP Període: Primer semestre ECTS: 5
Effective Speaking Skills Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 6
Responsabilitat Social Corporativa Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 6
Tècniques de Narrativa Audiovisual Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Workshop. Projecte per a la Xarxa Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Assignatures del curs 4 Type Període ECTS
Direcció de Persones Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Empresa Publicitària i de Relacions Públiques Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Type: OP Període: Primer semestre ECTS: 6
Gestió i Estratègia de Marca Type: OP Període: Primer semestre ECTS: 6
IA Aplicada a la Publicitat Type: OP Període: Primer semestre ECTS: 3
Comunicació Institucional Especialitzada Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 4
IA Aplicada a la Publicitat II Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 3
Redacció Publicitària Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 4
Producció i Realització de Televisió Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Professional English for Advertising I Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 4
Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 4
Gestió i Estratègia de Marca Type: OP Període: Primer semestre ECTS: 6
IA Aplicada a la Publicitat Type: OP Període: Primer semestre ECTS: 3
Comunicació Institucional Especialitzada Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 4
IA Aplicada a la Publicitat II Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 3
Redacció Publicitària Type: OP Període: Segon semestre ECTS: 4
Professional English for Advertising II Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Workshop. Programes de Relacions Públiques II Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 5
Ètica i Deontologia de la Publicitat i de les Relacions Públiques Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 6
Pràctiques Type: PR Període: Anual ECTS: 10
Treball de Fi de Grau Type: TF Període: Anual ECTS: 6
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Pràctiques

Pràctiques

Per a la formació completa de l’alumne és fonamental el contacte amb el món laboral. UIC Barcelona té convenis de pràctiques amb un gran nombre d’empreses d’àmbit nacional i internacional per a cadascuna de les seves titulacions. En el cas del Grau en Publicitat i Relacions Públiques, destaquem les següents:

Pràctiques Publicitat i Relacions Públiques

Objectius

L'assignatura de pràctiques, de caràcter obligatori, consisteix en el desenvolupament pràctic en una institució externa a la Universitat de la dimensió publicitària i/o de relacions públiques. Permet aplicar a la realitat els conceptes apresos a les classes, workshops i tallers. Per a una major eficàcia de les Pràctiques es requereix un treball de coaching previ i durant la realització d'aquestes pràctiques. D'altra banda hi haurà una comunicació continuada entre el coach i el tutor de l'empresa assignat per fer el seguiment de la persona que realitza les pràctiques. D'aquesta manera es pot assegurar que es van complint els objectius marcats pel que fa a tasques a realitzar i aprenentatge i assimilació de coneixements i competències.

L'avaluació de les pràctiques consistirà, principalment, en la presentació per part de l'empresa on s'han realitzat d'un informe sobre el desenvolupament d'aquestes pràctiques per part dels estudiants. Hauran de presentar, a més a més, una memòria que inclogui una explicació del contingut de les pràctiques que han realitzat, el que han après, i les millores que han experimentat durant el treball, tant en coneixements com en habilitats. Un tutor guiarà tot aquest procés.

Tota la informació actualitzada relativa al funcionament concret i normativa de les pràctiques es pot consultar a la guia docent de l’assignatura a cada titulació.

Sortides professionals

Les sortides professionals d’aquesta titulació són:

Gestor de projectes
Assumeix responsabilitats, gestiona projectes, s’encarrega del seguiment i control de les campanyes, lidera equips i genera entusiasme.

Relacions públiques
Assumeix responsabilitats pròpies de la comunicació empresarial, com ara la gestió de la comunicació corporativa, l’organització d’esdeveniments i les relacions de les empreses amb la societat.

Assessor de comunicació
Defineix els eixos estratègics de la comunicació, genera confiança, interactua amb els públics estratègics, etc.

Creatiu
Especialitzat en la plasmació de la idea que es vol transmetre. Cal que dominai les tècniques de la creació publicitària i les eines necessàries per donar resposta a les necessitats de comunicació de les empreses i institucions.

Analista
Planifica la idoneïtat i característiques dels suports per a la difusió del missatge, tenint en compte els públics i les tendències socioculturals.

Sortides professionals en qualsevol de les següents organitzacions:

Agències de publicitat, gabinets de relacions públiques, gabinets de comunicació corporativa, gabinets de premsa, assessories de comunicació, departaments de publicitat i comunicació de les empreses i organitzacions, consultores de màrqueting, lobbying i assumptes públics, assessoria d’imatge i organització de grans esdeveniments, departaments creatius, estudis de disseny, productores, editorials, mitjans de comunicació, universitats, etc.

Requisits d'admissió

Beques i finançament

Preguntes freqüents

Mobilitat internacional

Mobilitats outgoing

Com a estudiant d’aquest grau pots fer una mobilitat a l’estranger, amb reconeixement acadèmic en la majoria d’opcions.

Coneix les opcions que tens de mobilitat a l’estranger:

Per saber tot el que cal fer abans, durant i després de la mobilitat, consulta els enllaços següents:

Contacte: exchange.bcn@uic.es  

Mobilitats incoming

Si estàs estudiant en una altra universitat espanyola, o d’un altre país, pots fer una estada de mobilitat a UIC Barcelona durant un semestre o un any acadèmic.

Per saber tots els passos que cal seguir abans, durant i després de la mobilitat, consulta la secció “Estudia a UIC Barcelona”.

Contacte: exchange.bcn@uic.es