- Més vistos
- Darrera visualització
Alumnes d’arquitectura de la School of Architecture presenten les propostes que han treballat durant el curs per millorar l’accessibilitat dels habitatges de Bellvitge
Els estudiants de la School of Architecture de UIC Barcelona van presentar al Centre Cultural Bellvitge una sèrie de propostes de millora de l’accessibilitat de diferents edificis del barri de Bellvitge. Aquest treball l’han desenvolupat al llarg del curs, en el marc de l’assignatura de Cooperació, que imparteixen els professors Sandra Bestraten i Emili Hormías. L’alcaldessa, Núria Marín; el regidor de Districte, Antonio Bermudo; la sotsdirectora de la School of Architecture, Marta Benages, i diferents tècnics municipals van assistir a la presentació que s’inscriu en el marc de les activitats amb motiu del 50è aniversari del barri de Bellvitge.
L’objectiu de l’acte era que els estudiants presentessin als veïns del barri les propostes de millora en 14 edificis diferents que tenen diverses problemàtiques d’accessibilitat, sobretot centrades en els accessos. Els joves han elaborat maquetes de cada proposta per tal d’ajudar a comprendre les solucions proposades, que s’exposaran en el decurs de la Festa Major de Bellvitge, al setembre. Així mateix, algunes de les propostes s’exposaran a partir d’aquesta setmana al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) en el marc de l’exposició “Bellvitge 50”, els comissaris de la qual són els mateixos professors Sandra Bestraten i Emili Hormías.
Núria Marín, l’alcaldessa de Bellvitge, va valorar molt positivament les aportacions dels alumnes i va explicar que en el moment de la construcció de Bellvitge, als anys 60, “ningú no va tenir en compte que un barri necessitava uns serveis públics ni que els edificis fossin accessibles i molt menys sostenibles. Ara cal repensar aquests edificis, identificar les necessitats existents en uns blocs que encara que no són ben bé iguals, sí que són molt similars, i definir les millors iniciatives per aconseguir la plena accessibilitat i l’estalvi energètic”.
Els blocs de Bellvitge tenen en comú unes característiques que suposen un obstacle en el dia a dia de les persones pel que fa a l’accessibilitat: els ascensors arriben entre plantes i per arribar a l’ascensor des de la planta baixa cal pujar un tram d’esglaons. Les solucions passen per aconseguir l’accessibilitat en ascensor a cada planta i l’accés a l’ascensor des del carrer.
En aquest setit, Marín va explicar que els serveis tècnics de l’Ajuntament fa temps que treballen en “un projecte de rehabilitació integral dels habitatges de Bellvitge, posant especial èmfasi en l’accessibilitat i la millora de l’eficiència energètica. Un treball que estem portant a terme en col·laboració amb empreses i professionals externs. Una vegada analitzades les diferents solucions disponibles, també les que hem sentit aquesta tarda, caldrà veure’n la sostenibiltat, traslladar-les a un projecte i buscar el finançament adequat”.
Els projectes dels alumnes són treballs que, de segon a quart, han dut a terme durant tot el curs dins les assignatures Cooperació i Accessibilitat. Es tracta de dues assignatures obligatòries del pla d’estudis d’Arquitectura que proposa la School of Architecture de UIC Barcelona.