04/10/2021

Alumnes de la Càtedra Ceràmica Barcelona visiten la seu TheSize/Neolith a Castelló

Els estudiants van poder conèixer de primera mà la planta de producció de la companyia, referent en el sector de les superfícies arquitectòniques

El 30 de setembre passat, disset alumnes de la Càtedra Ceràmica Barcelona de UIC Barcelona School of Architecture van visitar a Almassora (Castelló) la planta de producció de l’empresa Neolith, especialitzada en plaques de cocció i superfícies arquitectòniques. Els alumnes van estar acompanyats pel director de la Càtedra, Vicenç Sarrablo, pels professors Jordi Roviras i Cristina Garcia Castelao i per David Bueno, responsable d’Innovació a Neolith.

Durant la visita, els estudiants d’Arquitectura van poder conèixer les innovadores tècniques de producció de la companyia, basades en tecnologies de sinterització de matèries primeres naturals a altes pressions i temperatures. Aquest procés permet generar superfícies arquitectòniques d’elevades prestacions tècniques i estètiques. “Des de la Càtedra Ceràmica Barcelona sempre hem prioritzat el contacte directe dels alumnes amb els productors dels materials amb els quals construiran. Si, a més a més, podem tenir l’amable rebuda d’una de les empreses capdavanteres en el sector, com és Neolith, ens apuntem un bon èxit”, ha declarat Vicenç Sarrablo, director de la càtedra.

Neolith es va llançar al mercat l’any 2009 i, des de llavors, s’ha convertit en un referent d’àmbit internacional dins del sector de la construcció. La companyia ha fet una aposta clara per la sostenibilitat dels seus materials i sistemes de producció i, gràcies a això, s’ha situat en l’avantguarda del sector, amb la creació de models de placa de cocció d’aspecte idèntic a productes naturals de gran complexitat, com marbres, pedres, metalls o fustes exòtiques. Avui dia, Neolith opera en més de setanta països gràcies a una àmplia xarxa de distribució que inclou arquitectes, interioristes i dissenyadors de tot el món.

Fotografia ©Neolith

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)