15/02/2023

Alumnes de la Càtedra Ceràmica de UIC Barcelona guanyen per 17è any consecutiu els premis CevisamaLab

Estudiants d’Arquitectura aconsegueixen guanyar el premi en un dels concursos més prestigiosos del sector

El treball dels alumnes de la Càtedra Ceràmica de UIC Barcelona School of Architecture, dirigida pel professor Vicenç Sarrablo juntament amb els professors Jordi Roviras i Cristina García Castelao, ha aconseguit per 17è any consecutiu el reconeixement del jurat dels premis CevisamaLab.

Els estudiants de UIC Barcelona School of Architecture Aishath Zuha Abdul Bari, Juan Gaitán i Martina Musacchio han obtingut, respectivament, un primer premi, un segon i un accèssit en la Categoria B del concurs, corresponent a “Productes ceràmics conformats mitjançant altres mètodes”.

Aishath Zuha Abdul Bari ha aconseguit el primer premi amb el seu projecte “Bloque Galce”. El jurat ha valorat l’aportació tècnica i estètica d’un element arquitectònic que destaca la mediterraneïtat i el tractament de la llum.

El segon premi de la mateixa categoria se l’ha emportat Juan Gaitán per una peça anomenada “Iktinos”. El jurat l’hi ha concedit per les possibilitats estètiques contemporànies i la versatilitat a l’hora d’emprar el material ceràmic en espais interiors a manera de gelosia i element ornamental. L’alumna Martina Musacchio ha guanyat l’accèssit per “Santulan”.

El lliurament dels premis CevisamaLab tindrà lloc durant l’última jornada de la fira, la nova edició de la qual se celebrarà entre el 27 de febrer i el 3 de març a Fira València. Allà, s’hi exposaran els diferents projectes.

La Càtedra Ceràmica de Barcelona fa 19 anys consecutius que funciona gràcies al patrocini de l’Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics (ASCER). La Càtedra té per objectiu impulsar el contacte entre estudiants d’Arquitectura i la indústria de manera que els futurs arquitectes puguin orientar les seves propostes cap a la ceràmica, innovant en nous formats o bé desenvolupant noves aplicacions i prestacions en formats ja existents.