01/04/2016

Alumnes d’Educació descobreixen les sortides professionals més enllà de les aules

Uns noranta alumnes d’últim curs d’Educació Infantil i d’Educació Primària van tenir l’oportunitat d’assistir a la taula rodona sobre les sortides professionals de l’educador. Moderada pel professor Salvador Vidal, vicedegà de la Facultat, hi van intervenir Pilar Casals, inspectora del departament d’Educació; Pepi Boada, cap del centre de Recursos Pedagògics de Santa Coloma i Eduard Martorell, editor de la Fundació Enciclopèdia Catalana i professor de la mateixa Facultat d’Educació.

Martorell va destacar el fet que Barcelona és una ciutat amb moltes editorials, més de trenta, i que totes necessiten il·lustradors i mestres, capaços de fer d’assessors en els seus treballs, ja siguin en paper o digitals. En paraules del professor de biologia,  “la feina a l'editorial és apassionant ja que t'obliga a treballar en equip i et fa pensar que pot anar bé, què no i què es pot millorar”. De vegades, els mestres obliden aquesta sortida laboral al món editorial.

Per la seva banda, Boada va presentar la pàgina web del Centre de Recursos Pedagògics (CRP) on treballa. Els CRP ofereixen un servei educatiu que consisteix en donar suport a diferents centres i a professors. La institució realitza, entre d’altres coses, molts cursos de formació permanent de diferents modalitats, com per exemple de formació oberta o adreçada a col·lectius específics. Aquests cicles formatius tenen una durada d'entre quinze i trenta hores anuals. A més, ofereixen altres recursos en línia. Entre ells destaca un mètode científic per treballar a l'aula i diverses jornades i trobades.

En acabar, la inspectora d’Ensenyament va explicar què cal fer per apuntar-se a les borses de treball de la Generalitat. Va recordar que els mestres se sotmeten a una avaluació de competència docent als pocs mesos de començar a treballar en un centre. Va insistir, també, a entrar a la pàgina web del Departament per veure els requisits necessaris per poder inscriure's a les llistes. Per ser docent, segons Casals, “cal tenir coneixements, però també cal saber fer i saber estar”.

Al final es va obrir un torn de paraules on la inspectora del Departament va ser la més requerida. La jornada va deixar un bon regust entre els assistents.