18/11/2015

Directius, empresaris i emprenedors parlen del compromís social en la 3a edició del B-DAY

Una desena d’empreses i fundacions van participar el dimarts17 de novembre en la tercera edició del Business Day (B-DAY) que organitza la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials que aquest curs s’ha centrat en el compromís social en les empreses. 

L’Aula Magna de UIC Barcelona va acollir l’acte dirigit a joves empresaris i futurs emprenedors. Els estudiants de la Facultat van poder conèixer de primera mà l’experiència de directius, empresaris i emprenedors en l’àmbit de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC). 

La primera taula rodona va estar formada per Sonia Mulero, directora adjunta de la Fundació Banc Sabadell; Esther Sarsa, responsable de Desenvolupament Sostenible del Grup Danone a Espanya; Pablo Sánchez, soci fundador de Roots for Sustainability i representant de B Corp a Espanya, i la va moderar la professora Inés Alegre. En aquesta primera taula, els ponents van parlar sobre com s’ha de generar impacte social des de les empreses. Tots van coincidir que generar impacte no només és tenir RSC, sinó que cal tenir cura dels treballadors, formar-los, pagar-los sous dignes i crear un bon ambient de feina. 

La segona taula es va centrar en les bones pràctiques en RSC. Els ponents van ser Manel Giraldo, director de Desenvolupament Sostenible d’Aigües de Barcelona; Miquel Carmona, director general de Lunet, i Marta Muñoz, directora de persones i R.H. de Nexica. Tots van donar exemples de bones pràctiques en aquest àmbit en les seves pròpies empreses. 

Després de la pausa-cafè, va ser el torn de l’emprenedor Xavier Verdaguer, fundador d’Imagine Creative Center. Verdaguer va explicar com a través de les seves metodologies de creativitat cada any s’emporta persones de diferents perfils a San Francisco (Estats Units) per donar respostes creatives a desafiaments socials. També va explicar el cas del projecte Vincles que va néixer a Imagine i que va arribar a guanyar el premi de la Bloomberg Philantropies de Nova York. 

I per acabar, Diego Fernández, cofundador i director de l’Impact Hub Barcelona, va explicar el projecte del HUB que és part de la xarxa mundial de HUB que és present a més de 70 països i que té més de 15.000 emprenedors socials arreu del món.