21/12/2016

Dos equips empaten a la Consulting Competition del Programa d’Excel·lència Acadèmica

L’equip 3 i l’equip 6 van resultar els guanyadors del Programa d’Excel·lència Acadèmica d’aquest primer semestre, després d’empatar a la Consulting Competition. El jurat estava format per Javier Gazulla, investment strategy de DiverInvest Assessorament EAFI; Fernando Sánchez-Crespo, director general d’ACE Cafe Barcelona; ​​Encarna Serrano, responsable de l’àrea d’empresa de la Fundació Intermèdia, i Luis Jover, associate director of MBA Admissions de l’IESE.

El dijous 15 de desembre va tenir lloc la cinquena edició de la Consulting Competition del Programa d’Excel·lència Acadèmica, en el qual participen els alumnes de la Facultat amb més bon expedient acadèmic de tots els cursos d’ADE. Durant les dues hores i mitja que va durar la competició, els equips van presentar les seves solucions als temes proposats en quatre àrees: finance and investment strategy; estratègia i desenvolupament de negoci; emprenedoria, i el sector farmacèutic.

Els equips 3 i 6 van resultar guanyadors després d’empatar en la competició. L’equip 3 (Laura Arce, David Carpi, Ignacio Ollero i Andrea Velasco) va treballar una proposta per a la quarta àrea, el sector farmacèutic. En concret, van estudiar com introduir al mercat un nou i revolucionari fàrmac contra la degeneració macular i com afrontar l’arribada d’un competidor.

Per la seva banda, l’equip 6 (Natalia Costa, Jaume Camí, Mariona Figueres, Nil Fleix i Arnau Raventós) va treballar la segona àrea, estratègia i desenvolupament de negoci, per a la sortida al mercat de la línia de productes de marca pròpia de The Bike Lab SL.

Sobre el Programa d’Excel·lència Acadèmica (PEA) 

El PEA “Bridging University and Business” és una activitat dirigida als alumnes amb el millor expedient acadèmic d’ADE que duu a terme per segon any consecutiu la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials. L’objectiu és acostar l’àmbit de l’empresa als universitaris. 

El Programa es desenvolupa cada curs acadèmic en dos mòduls distribuïts en els dos semestres del curs. Cada mòdul té cinc sessions que estan dedicades a diferents àrees de la gestió dels negocis, en què participen directius convidats. L’activitat acaba cada semestre amb una consulting competition, per a la qual els estudiants han de formar un “grup de consultoria” i donar resposta a reptes empresarials concrets.