27/01/2021

Dos projectes de la Facultat de Ciències de l'Educació guanyen la 12a edició del Taller Transversal de Sostenibilitat

Els treballs premiats s'han centrat en els efectes de l'educació en línia durant el confinament, i en l'elaboració d'un gel hidroalcohòlic que combini desinfecció i respecte al medi ambient

Dos projectes elaborats per alumnes de primer i segon curs del Grau en Educació Primària han estat els guanyadors de la 12a edició del Taller Transversal al Campus Sant Cugat, en les categories de Pòster Científic i Taller Pràctic.

El projecte guardonat en la categoria de Pòster Científic es titula “Child’s academic stress in quarantine period”, d’Oriol Uroz i Clara Albors, alumnes de primer curs del Grau bilingüe en Educació Primària. Es tracta d'un treball realitzat en el marc de l'assignatura de Psicologia i Expressió Escrita, i l'han dirigit per les professores María Cerrato i Asun Verdera.

En la categoria de Taller Pràctic, el projecte guanyador ha estat “Reciclem alhora que ens desinfectem”, de les alumnes Paula Barbarà, Clara Barbarà, Paula Biech i Elena Vázquez, de segon curs del Grau en Educació Primària. El treball, realitzat en el marc de l'assignatura d'Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1 i dirigit per la professora Ainhoa Fernández, proposa la creació d'un gel hidroalcohòlic, ecològic i hidratant perquè els més petits puguin cuidar la seva salut respectant el medi ambient. “Després de consultar amb una dermatòloga i amb un farmacèutic per triar els components més adequats, hem fet tres combinacions per trobar la més adequada per a la pell i amb una olor més agradable. D'aquesta manera constatem que la combinació més bona és la que conté un 70 % d'alcohol, àloe vera i oli de lavanda”, expliquen les autores.

En l'edició d'enguany, hi han participat 231 alumnes de tota la Universitat, i els dos treballs guanyadors del Campus Sant Cugat han estat triats entre 68 projectes presentats. El Taller de Sostenibilitat és una jornada anual que se celebra des del curs 2009-2010, i té com a objectiu principal fomentar entre els estudiants el treball interdisciplinari d'aspectes vinculats amb els objectius de desenvolupament sostenible a través de conferències, taules rodones, tallers i pòsters científics.