- Més vistos
- Darrera visualització
Dues alumni del Màster Universitari en Gestió Cultural guanyen un premi per a l’acceleració i la mentorització del seu projecte a Think Up Culture!
Vanessa Ortiz i Sofia Williamson van guanyar, el 25 de gener passat, el concurs de projectes Think Up Culture!, organitzat per Balears.t Clúster d’Innovació Tecnològica en Turisme de les Illes Balears i Power House Hub. El premi és l’acceleració i la mentorització del projecte PopUp Art, que van presentar juntament amb una altra companya.
El concurs Think Up Culture! té com a objectiu donar suport a aquells projectes o idees de projectes que tinguin potencial per transcendir fronteres i promoguin la innovació, la cultura, la creativitat i l’emprenedoria. El projecte està cofinançat pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports a través del programa de subvencions d’Acció i Promoció Cultural 2016.
El projecte de les dues alumni sorgeix arran d’un projecte en una Master Class sobre Big Data a UIC Barcelona. Al final de la sessió, els alumnes havien de generar idees de projectes en grup per a una start-up. Allà és on va néixer la idea del seu projecte, PopUp Art.
Al maig, gràcies al Màster, van participar a la Fira d’Emprenedoria BizBarcelona amb la col·laboració de la Fundació Catalunya Cultura. Allà van guanyar un ajut per a l’activitat de networking proposada per la Fundació i els van assignar com a tutora Sonia Mulero, directora de la Fundació Banc Sabadell, per parlar del projecte, plantejar dubtes i rebre una orientació general: una experiència sens dubte enriquidora per a PopUp Art.
Les alumni expliquen: “Amb PopUp Art volem generar trobades reals i crear una xarxa d’espais, artistes i artseekers que es beneficiïn mútuament. L’avantatge competitiu de PopUp Art és que sortim al mercat amb un estoc d’espais de diferents tipologies, incloent-hi museus i espais patrimonials, també ens focalitzem en artistes emergents i multidisciplinaris, incloem activitats de formació com ara workshops i donem assessoria als artistes en la conceptualització de la seva obra. Som una plataforma d’economia col·laborativa que, a més a més, potencia el concepte de construcció d’una comunitat potent que comparteix, difon i promociona, mitjançant trobades íntimes amb l’art que connecten el món offline i l’online”.
Vanessa Ortiz Severino és community & artseekers manager. Per la seva banda, Sofia Williamson és periodista i gestora cultural amb experiència en la coordinació i execució de projectes culturals en l’àrea de la comunicació, el màrqueting i la producció artística.
Llegeix l’entrevista completa a http://mastergestioncultural.uic.es/