14/04/2021

El B-DAY 2021 explora el binomi entre empresa i discapacitat

La jornada ha permès als estudiants desenvolupar habilitats com la capacitat d’anàlisi, el treball en equip, la presa de decisions o el pensament paral·lel

Dos anys després de l’última vegada, la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials ha tornat a celebrar el Business Day (B-DAY), la jornada que permet als estudiants formar-se durant un matí en diferents tècniques que actualment apliquen moltes empreses per donar respostes als reptes que hi ha al mercat. 

Enguany, sota el títol “Empresa i discapacitat, una estratègia 360°”, els alumnes han hagut de treballar i resoldre els reptes que han plantejat Zurich Seguros i Fundació Prevent, les dues entitats que han participat en el B-DAY. Ho han fet en un format virtual que ha dinamitzat l’equip de la plataforma TeamLabs a partir de la metodologia design thinking i que ha permès als estudiants desenvolupar habilitats com la capacitat d’anàlisi, el treball en equip, la presa de decisions o el pensament paral·lel. 

El grup guanyador dels que han treballat el repte de Zurich Seguros ha estat el format pels estudiants Ferran González, Gabriel Ladaga, Miguel Ángel Masoliver, Inés Jordán i Ana Jordán, mentre que l’equip format pels alumnes Ignasi Lorga, Francisco Machado, Marina Castellanos i Lenard Dizon ha estat el millor dels que han proposat una solució al repte de la Fundació Prevent. Totes dues entitats han confirmat que oferiran als guanyadors dels respectius reptes la possibilitat de fer una estada de pràctiques a la seva empresa.

La consultora de Recursos Humans i Responsabilitat Corporativa de Zurich Seguros, Elena Balletbó, ha agraït l’esforç que han fet els alumnes i la “capacitat que han tingut per donar una resposta concreta al repte que s’ha plantejat”. Per la seva banda, la directora de l’àrea d’Inclusió Social i Laboral de Persones amb Discapacitat de Fundació Prevent, Doriana Bagnoli, ha destacat que les solucions dels alumnes “es podrien aplicar en un entorn real” i ha elogiat aquelles que s’han centrat a “visibilitzar les capacitats de les persones amb discapacitat”.