23/09/2022

El cicle Emprèn dona les claus del que significa ser emprenedora avui

La tercera sessió del cicle Emprèn, celebrada dijous 22 de setembre i organitzada pel departament d’Alumni & Careers i el vicerectorat de Recerca Innovació i Transferència de Coneixement, ha tractat l’emprenedoria en femení. Tres dones emprenedores han explicat la seva experiència com a emprenedores d’empreses de diferents àmbits.

Existeix un consens generalitzat que les empreses i la societat en surten beneficiades quan una dona participa en la presa de decisions a tots els nivells. Malgrat tot, a Espanya només el 14 % d’empreses són creades o liderades per dones, segons l’Informe del emprendimiento digital femenino. D’altra banda, segons un estudi del Peterson Institute for International Economics, les companyies on almenys el 30 % de caps són dones, registren un augment del 15 % en la rendibilitat, en comparació amb aquelles del mateix sector que no tenen presència femenina en aquestes posicions.

Per què passa això? “Reben més finançament els homes?”, es preguntaven. “Sí, perquè hi ha més homes, no perquè siguem excloses”, segons Talía Bonmatí, directora general i fundadora de Dinbeat, una de les tres ponents. També compartien el mateix punt de vista Claudia Pierre Trias de Bes (Dret’08), codirectora general i fundadora de Meeting Lawyers, i Marta Gimeno, directora general i cofundadora de les plataformes Uolala, Masgrupos i Twilala. Totes tres animaven les dones a emprendre en allò que realment els atregui, “ja que es tracta d’un tema molt vocacional”.

Una altra qüestió és el gran tema de la conciliació familiar. Les tres ponents estaven d’acord que és una cosa de dos i que, al final, com deia Gimeno, “si vols, pots: emprendre és una cosa molt vocacional i, amb ordre, s’hi arriba”.

El Cicle Emprèn té com a finalitat impulsar l’emprenedoria en l’entorn universitari i afavorir, així, la creació d’empreses emergents, empreses derivades i negocis innovadors. En total, és un cicle de cinc sessions i les properes tindran lloc a l’octubre i al novembre: “Emprenedoria social” i “Casos d’èxit que han acabat en venda”.