14/09/2015

El desafiament de la comunicació

Carta de benvinguda als alumnes de la Facultat de Ciències de la Comunicació per Alfonso Méndiz, degà de la Facultat.

Tots vivim immersos en el món de la comunicació. Llegim les notícies a través de la tablet, felicitem l'aniversari que ens recorda Facebook, compartim un vídeo que ens han enviat o veiem aquest espot que ha arribat a fer-se viral. A més, podem cercar a Internet els horaris de la pel·lícula de moda -aprofitant que és el dia de l'espectador o la llibreria on comprar aquesta novel·la de la que tots en parlen. Podem deixar la nostra opinió sobre una botiga que acaben d'obrir o preguntar en un fòrum on aconseguir de segona mà els llibres de la Facultat. Mentre responen, podem buscar la millor combinació de metro per arribar a un restaurant, així com les fotos del local i el seu emplaçament. I mentres arriba l'hora de sortir, podem veure el capítol d'una sèrie, fullejar la nostra revista preferida i escoltar les notícies del telenotícies. Tot alhora.

Tot això és comunicació. Totes les persones ens comuniquem diàriament, vivim immerses en aquest món. Però només algunes ho viuen des de dins: redactant les notícies d'actualitat, elaborant les campanyes publicitàries, produint els programes televisius o dissenyant les pàgines web. Aquestes persones són els professionals de la comunicació, que assumeixen com un repte professional aquesta activitat que forma part de les nostres vides i que influeix diàriament en els nostres comportaments i estils de vida. Per exercir aquesta professió es preparen durant quatre anys, desenvolupant la seva creativitat i adquirint destreses i capacitats que els permetin oferir solucions noves cada dia.

Aquest és el desafiament de la comunicació, un desafiament que assumim en la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona: formar professionals amb talent, criteri i maduresa de judici que treballin a favor de la societat en els més diversos sectors, com a guionistes de sèries o productors de televisió, com creatius publicitaris o executius de comptes, com a periodistes d'informació candent o entrevistadors i reporters d'interès humà. En els últims anys, aquest àmbit de la comunicació s'ha expandit també a l'entorn digital. Ara les organitzacions necessiten directors de comunicació i gestors de la seva reputació corporativa, dissenyadors de pàgines web i experts en posicionament SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Search Engine Marketing), Community Managers i experts en xarxes socials que treballin per a una marca, una ONG o una institució.

En tot aquest entorn fan falta molts professionals amb criteri. Per això hem dissenyat un programa que volem compartir amb tu. Vols formar part d'aquest desafiament?

Alfonso Méndiz

Degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona

Twitter: @alfonso_mendiz
Facebook: Alfonso Méndiz
Blog: Publicidad y cine con valores