- Més vistos
- Darrera visualització
El director gerent de LaVanguardia.com aprofundeix en els models de negoci periodístic online
José Luís Rodríguez va explicar a l'alumnat de tercer de Periodisme la nova estratègia de pagament per continguts que ha estrenat La Vanguardia.com en el marc de l'assignatura Projectes Periodístics a la Xarxa el divendres 22 de febrer passat.
A la sessió, Rodríguez va analitzar quins elements cal tenir en compte a l’hora d’iniciar un negoci periodístic a la xarxa, de quina manera els mitjans tradicionals s’han adaptat a Internet i com obtenen ara els seus ingressos dels usuaris.
El director gerent del diari en línia va repassar els diferents tipus i formats de publicitat i de model de negoci que hi ha actualment en els mitjans digitals i va analitzar el model que utilitza en concret LaVanguardia.com. L’edició digital del diari català ha començat a cobrar per l’accés als continguts de la secció d’‘Opinió’ que són elaborats per a l’edició impresa i també per la paradigmàtica secció de ‘La Contra’, que fa pocs dies es difonien gratuïtament a la xarxa.
Rodríguez també va aprofitar per recordar als futurs periodistes que, en el context de canvi mediàtic actual, el més important és que els nous comunicadors no oblidin la seva vocació periodística. El conferenciant va animar als alumnes en aquest sentit i va fer un repàs per les diferents sortides professionals a les quals es pot optar gràcies al nou panorama professional que ofereix la xarxa.