- Més vistos
- Darrera visualització
El doctorand de UIC Barcelona Víctor Sierra, cinquè en el concurs nacional de divulgació científica #HiloTesis
El seu fil sobre videojocs i publicitat ha rebut una de les tres mencions especials entre els 391 doctorands que s’han presentat al certamen
“O apruebas o ni consola ni consolo” són els primers caràcters del fil que ha portat el doctorand del Programa de Doctorat en Comunicació, Educació i Humanitats de UIC Barcelona Víctor Sierra a quedar cinquè i rebre una menció especial en la primera edició del concurs “Tu Tesis Doctoral en un Hilo de Twitter: #HiloTesis” organitzat per Crue Universitats. Sierra ha presentat la seva tesi “Els videojocs com a canal de comunicació a Espanya” en un fil de quinze tuits que ha estat reconegut pel jurat com un dels millors d’entre els 391 que s’han presentat al certamen.
El doctorand de UIC Barcelona ha exposat d’una manera atractiva el context, la metodologia i la hipòtesi principal del seu treball, en el qual considera que l’exposició digital i tecnològica han influït directament en l’evolució, el desenvolupament i la consolidació dels videojocs com a canal publicitari a l’Estat espanyol. Ho ha fet a través de diferents documents audiovisuals, creativitats i algunes piulades que han generat interacció amb els usuaris de la xarxa. “El procés de sintetitzar la tesi i adaptar-la al llenguatge de Twitter va ser complex, ja que el meu objectiu era explicar una història i intentar gamificar el fil sense perdre el sentit de la recerca”, explica Víctor Sierra.
El concurs és una iniciativa de Crue, en col·laboració amb la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la Sectorial Crue-I+D+i, que té com a objectiu promoure el desenvolupament d’habilitats de comunicació i divulgació científica dels investigadors i investigadores de les universitats espanyoles.