27/06/2014

El Dr. Eduardo Terrasa dóna les claus per adquirir l'excel·lència en la docència universitària

El 4 d'abril passat, el Dr. Eduardo Terrasa, autor del llibre «El viaje hacia la propia identidad» (EUNSA) i professor d'Antropologia de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra, i de Cinema i Identitat del Màster en Guió Audiovisual d'aquesta mateixa universitat, va dirigir una sessió sobre aprenentatge i motivació destinada als professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC.

Amb el títol “El gran context de totes les històries (o com aconseguir que els missatges signifiquin de debò?)”, la sessió va tractar temes fonamentals per a qualsevol professor d’universitat, com ara l’organització de les classes, les tècniques d’aprenentatge, la motivació dels alumnes, el desenvolupament d’aptituds en els alumnes o l’orientació cap al sector professional, entre d’altres.

Durant la sessió, el Dr. Eduardo Terrasa va destacar que valors com la imaginació, la creativitat i la passió per explicar històries s’han convertit en elements que configuren l’ADN de qualsevol alumne universitari que estudiï Comunicació Audiovisual, Periodisme o Publicitat i Relacions Públiques. L’orientació de l’ensenyament universitari cap a l’enfortiment i desenvolupament d’aquests valors en l’alumne constitueix una de les prioritats de qualsevol professor. Una de les idees més importants tractades en aquesta sessió fou la necessitat de dur a terme un treball conjunt entre el professor i l’alumne com a mètode per aconseguir que aquest últim s’impliqui en el seu creixement personal i professional, i, d’aquesta manera, orientar-lo eficaçment des dels primers dies a la universitat.