- Més vistos
- Darrera visualització
El Drac Novell Internacional tanca la seva 24a edició amb 800 projectes presentats i un miler d’assistents
Sota el lema “L’as de la creativitat”, l’edició d’enguany ha posat el focus sobre la creativitat en l’entorn digital
El Drac Novell Internacional, organitzat per l’Associació Empresarial de Publicitat, ha tancat la seva 24a edició amb més de 800 peces publicitàries presentades a concurs i prop de 1.000 persones que han assistit a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona) durant els dos dies que ha durat el festival. Les principals facultats de Publicitat i Relacions Públiques de l’Estat, diferents escoles de creativitat i universitats internacionals han participat al certamen enviant les seves propostes, que té l’objectiu de premiar els treballs dels estudiants de Publicitat i facilitar-los la possibilitat de donar a conèixer les seves creacions al món empresarial.
Nou categories de premis
Un projecte basat en una campanya digital feta per a Infojobs dels estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona, Ventura Javierre i Pau Dalmau, ha guanyat el Drac Novell d’Or en la categoria de creativitat en 24 hores. Es tracta del premi més emblemàtic del festival, ja que els participants disposen de només un dia per crear una estratègia i presentar-la a concurs.
En aquesta mateixa categoria, els alumni de UIC Barcelona, Edu Prats i Pablo Pérdigo, han aconseguit el Drac Novell d’Argent. En canvi, el premi Gran Prix Complot, ha recaigut en el projecte de Mónica Martínez, de l’escola de creatius Brother Madrid.
Finalment, pel que fa als premis de les categories clàssiques, Brother Madrid ha estat la més guardonada, amb un total de set premis.
El jurat d’aquesta edició l’han format Gabriel García de Oro, director creatiu d’Ogilvy; Rubén Díaz, director creatiu d’AMT Comunicación; Víctor Arriazu, director creatiu de VMLY&R Barcelona; Marta Oms, OBB Comunicació; Sergi Pérez, director creatiu DDB; Bea Osorio, Ms&Mr Meet i Roger Sendra, Managing Director de Dentsu.
Pots consultar el palmarès del DNI21 en aquest enllaç.
Creativitat en l’entorn digital
Sota el lema “L’as de la creativitat”, l’edició d’enguany ha posat el focus sobre la creativitat en l’entorn digital i hi han participat professionals del sector de la comunicació i la publicitat que han fet conferències, tallers i una taula rodona. Víctor Arriazu, de VMLY&R Barcelona; Belén Pueyo, de Gestmusic; Arnau Peidró, de McCann Health Barcelona; Andrea Mingorance, de Bakery Group, o Araceli Escobedo, d’UrbanSports Club són alguns dels experts que han passat pel DNI21.
El rector de UIC Barcelona, Alfonso Méndiz; el president de l’Associació Empresarial de Publicitat, Álvaro Montoliu i el director general de Difusió de la Generalitat de Catalunya, Ignasi Genovès, van oferir la benvinguda institucional. Méndiz va confirmar que UIC Barcelona tornarà a ser la seu del festival l’any vinent.
El Drac Novell Internacional és un festival únic en la seva categoria ja que està organitzat pels alumnes de la universitat amfitriona, en aquest cas la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona. Un total de quatre comissions de treball formades per quaranta alumnes voluntaris de la Universitat han coordinat l’organització de l’esdeveniment, amb el suport de l’Associació Empresarial de Publicitat. El festival es va crear l’any 1997, amb el suport de la Generalitat de Catalunya. En l’edició d’enguany, també hi ha col·laborat Infojobs i Complot.