16/12/2021

El professor Josep Corcó explora en un seminari la vida universitària actual a través de Karl Popper

La ponència s’ha emmarcat en el grup de treball sobre ciència i fe de la Fundació Joan Maragall

El professor de la Facultat d’Humanitats de UIC Barcelona Josep Corcó ha impartit un seminari en línia a la Fundació Joan Maragall sobre Karl Popper, un dels filòsofs més reconeguts del segle XX. Sota el títol “Karl Popper i la vida universitària d’avui: idees per renovar-nos”, Corcó ha exposat algunes de les idees del pensament educatiu del filòsof d’origen austríac, tot incidint en algunes idees per a la formació universitària contemporània.

Durant la seva ponència, el professor de la Facultat d’Humanitats ha remarcat que per Popper, els universitaris “han de ser buscadors de veritats i exploradors de coneixement contrastables” i que la seva formació s’ha de basar en aquesta cerca, més que en la possessió o l’acumulació. A més a més, ha subratllat la idea que tenia el filòsof de rebel·lió contra l’autoritarisme en l’educació a partir del diàleg amb la tradició i ha conclòs l’exposició amb els beneficis que tenen les propostes psicopedagògiques que aposten per una formació universitària cooperativa i que es plantegen objectius socials i comunitaris.

Totes les aportacions del seminari s’han basat en un article que es publicarà pròximament que Josep Corcó ha escrit conjuntament amb Francisco Esteban, professor de la Universitat de Barcelona.

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)