- Més vistos
- Darrera visualització
El professor Josep Corcó explora en un seminari la vida universitària actual a través de Karl Popper
La ponència s’ha emmarcat en el grup de treball sobre ciència i fe de la Fundació Joan Maragall
El professor de la Facultat d’Humanitats de UIC Barcelona Josep Corcó ha impartit un seminari en línia a la Fundació Joan Maragall sobre Karl Popper, un dels filòsofs més reconeguts del segle XX. Sota el títol “Karl Popper i la vida universitària d’avui: idees per renovar-nos”, Corcó ha exposat algunes de les idees del pensament educatiu del filòsof d’origen austríac, tot incidint en algunes idees per a la formació universitària contemporània.
Durant la seva ponència, el professor de la Facultat d’Humanitats ha remarcat que per Popper, els universitaris “han de ser buscadors de veritats i exploradors de coneixement contrastables” i que la seva formació s’ha de basar en aquesta cerca, més que en la possessió o l’acumulació. A més a més, ha subratllat la idea que tenia el filòsof de rebel·lió contra l’autoritarisme en l’educació a partir del diàleg amb la tradició i ha conclòs l’exposició amb els beneficis que tenen les propostes psicopedagògiques que aposten per una formació universitària cooperativa i que es plantegen objectius socials i comunitaris.
Totes les aportacions del seminari s’han basat en un article que es publicarà pròximament que Josep Corcó ha escrit conjuntament amb Francisco Esteban, professor de la Universitat de Barcelona.