- Més vistos
- Darrera visualització
El sector turístic post-COVID-19 centra la segona sessió Alumni Breakfast Club
La trobada va reunir antics alumnes de les primeres promocions i d’INEDE i va tenir la ponència d’Alejandro Hernández-Puértolas, Alumni d’ADE de la promoció del 1993
La segona sessió de l’Alumni Breakfast Club va tenir lloc el 23 de març a l’Aula Jardí del Campus Barcelona, una trobada impulsada per la direcció d’Alumni&Carees juntament amb el departament de Desenvolupament Corporatiu de la Universitat en què van participar uns quaranta antics alumnes, i que en aquesta ocasió va tractar sobre la inversió en el sector turístic post-COVID-19. El ponent de la sessió va ser Alejandro Hernández-Puértolas, Alumni d’ADE de la promoció del 1993 i soci fundador i conseller delegat de HIP (Hotel Investment Partners), el més gran propietari d’hotels del sud d’Europa (Espanya, Portugal, Itàlia i Grècia).
En la seva ponència, Hernández-Puértolas va fer una anàlisi del sector turístic actual, que ha estat un dels grans afectats per la pandèmia. Tot i això, el ponent es va mostrar optimista durant tota la seva exposició i, malgrat que “l’actualitat comercial hotelera a Espanya està canviant”, va assegurar que el sector millorarà en el futur. “Veig el sector hoteler realment bé, igual que les inversions. El sud d’Europa és el mercat turístic més gran del món i el macrotrend està molt clar. (...) L’oci no té perill perquè en el tema vacacional no hi ha alternatives”, va afirmar el ponent. Així mateix, el MICE —turisme de negocis—, que també s’ha vist afectat per la pandèmia i pel teletreball, també té una tendència a millorar, ja que segons aquest alumni de UIC Barcelona, els directius de les empreses necessitaran fer trobades amb els seus treballadors per poder reunir-se en persona, fer formacions, cultura d’empresa i transmetre valors que no es poden canalitzar només per videotrucada.
El CEO de HIP també va parlar sobre aspectes com la inversió i l’activitat comercial, parts molt rellevants pel sector i que a més es troben en constant transformació avui dia. “Tot està canviant, el món està canviant i les marques i l’experiència comencen a ser cada cop més importants”, va comentar. Centrat en el cas de Barcelona, Hernández-Puértolas va exposar la situació que viu la ciutat en aquests moments com a destí turístic, i va destacar que es troba per sota de Madrid pel que fa a l’interès per invertir per part de les empreses i els grans inversors. Mostrant un constant caire de positivitat, va assegurar: “No tinc cap dubte que Barcelona tornarà a estar en auge. (...) Tenim sol, mar i infraestructures molt potents, igual que té la resta d’Europa del sud”.
Pel que fa als ESG (Environmental, Social and Governance) altre aspecte destacat, es va afirmar que la despesa en energia representa actualment el 2 % de les vendes del sector, sent el cost més elevat després del personal i un actiu que cal renovar: “Aquí hi ha molta feina per fer. Tenim la maquinària que s’ha de modernitzar per ser més eficient i més sostenible”. Amb relació a aquesta qüestió, Hernández-Puértolas es va posicionar a favor de les moratòries que frenen la creació de nous hotels, ja que “l’impacte en el territori és enorme”.
La segona sessió de l’Alumni Breakfast Club va finalitzar amb el torn de preguntes d’un públic participatiu i implicat i amb el discurs del rector, Alfonso Méndiz, que va donar les gràcies als assistents, tots ells alumni de UIC Barcelona, i a qui es va referir com “el passat, el present i el futur de la Universitat”.
Els Alumni Breakfast Club són sessions trimestrals, dirigides especialment als alumni de les primeres promocions, tant de grau com de màster, i INEDE, i neixen amb la voluntat de convertir-se en un espai de diàleg sobre temes d’actualitat mitjançant ponències amb experts i professionals d’èxit de diferents sectors. La primera sessió va versar sobre cures pal·liatives, coincidint amb l’obertura de la clínica Cuides, la Clínica Universitària de Suport en Malalties Avançades i Cures Pal·liatives.