- Més vistos
- Darrera visualització
Elisa Regadera participa en l’elaboració de la guia “Comunicar la sostenibilidad y su impacto en la reputación”
La guia, presentada a Madrid el 12 d’abril passat, l’ha desenvolupat el grup de treball “Sostenibilitat i Reputació” de Women Action Sustainability (WAS) juntament amb Corporate Excellence. Després de diverses sessions participatives amb sòcies que treballen en el sector (grup focal) i mitjançant un intercanvi de coneixements per inspirar i desenvolupar el contingut, la iniciativa cerca acompanyar les empreses en la tasca de comunicar de manera estratègica i honesta la sostenibilitat, la qual cosa impactarà positivament en la seva reputació. També hi ha col·laborat CANVAS Estratègies Sostenibles i Ilunion Comunicació Social.
Elisa Regadera —professora i directora del màster en Comunicació i Màrqueting de Moda de UIC Barcelona—, que ha participat en el grup de treball, assenyala que “les empreses ja no poden créixer a qualsevol preu, perquè en l’aportació de valor és imprescindible que abordin els criteris ASG (ambientals, socials i de governança). Tenen riscos i desafiaments al davant, però també oportunitats clares que poden aprofitar per generar diàleg i aliances amb els seus grups d’interès amb la voluntat d’aconseguir objectius comuns i impulsar el propòsit corporatiu, en el qual la sostenibilitat ha de ser present d’una manera cada vegada més rellevant”.
En l’esdeveniment de presentació, hi van participar més de 200 persones i a més d’exposar els “cinc imprescindibles” en la comunicació de la sostenibilitat recollits en la guia, Regadera va assenyalar algunes idees que haurien de ser presents en tot el procés: esforçar-se per ser coherents i perdre la por de comunicar; promoure una visió interna i transversal de la sostenibilitat; ser capaços d’evolucionar d’acord amb el context; tractar de ser concret i realista; procurar cuidar tant la visió micro com la macro; associar l’avaluació a la comunicació; no deixar d’innovar en els recursos i el llenguatge i finalment buscar enfortir la generositat i les aliances.
La guia ofereix eines i consells pràctics que accentuen la importància de la transparència i l’honestedat en la comunicació corporativa. S’espera que sigui de gran utilitat per a les petites i grans empreses que estan buscant comunicar la sostenibilitat de manera eficaç, fugint del #greenwashing (ecoblanqueig comunicatiu que crea confusió en el consumidor) o el #greenhushing (silenci comunicatiu).
La guia pot descarregar-se aquí.