19/12/2014

Els alumnes de Dret simulen una sessió del Parlament Europeu

Els alumnes de Dret van simular una sessió del Parlament Europeu en el marc de l’assignatura Dret Comunitari el 12 de desembre passat.

L’objectiu de la pràctica era que els alumnes coneguessin els diferents rols que interactuen en una sessió d’una institució comunitària. En concret, van simular una sessió del Parlament Europeu, en què diversos grups d’alumnes, assumint el paper de cadascuna de les institucions que participen en el procés legislatiu a la Unió Europea, van debatre la possibilitat de cursar tres iniciatives ciutadanes presentades recentment. Les iniciatives eren: la necessitat de garantir un major pluralisme en els mitjans de comunicació; la persecució de les “societats pantalla”, i la creació d’un “New deal for Europe” que involucri més els joves en el procés d’integració europea.

El Dr. Carlos Espaliú, director de l’Institut Carlemany d’Estudis Europeus i responsable de l’assignatura en la qual va tenir lloc la pràctica, afirma que: “La pràctica permet als estudiants deixar de banda el pla teòric i assumir les característiques de cada institució comunitària i de les formes de legislar a la Unió Europea, d’una manera més entretinguda”.