23/01/2015

Els alumnes de la Càtedra Ceràmica guanyen el Cevisama per onzè any consecutiu

Quatre alumnes de la Càtedra Ceràmica ASCER de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Internacional de Catalunya (ESARQ-UIC) s'han endut els primers premis del Concurs Internacional de Disseny de Peces Ceràmiques de la Fira Cevisama. En concret, s'han endut dos primers premis, un segon premi i una menció d'honor. És l'onzena vegada consecutiva que els alumnes de l'ESARQ-UIC són guardonats en els premis Cevisama.

Els guanyadors van ser Àngels Garcia –primer premi per peça extrudida–, Basile Ribas –primer premi per peça premsada–, Joan Marc Garcés –segon premi per peça extrudida– i Guillem Díaz –menció d'honor per peça extrudida.

Originalitat, versatilitat i funcionalitat han estat els criteris que han primat en l'elecció dels guanyadors d'aquests premis, que han estat reconeguts per un jurat compost per professionals de reconegut prestigi de l'àmbit del disseny, l'arquitectura, el periodisme i l'empresa.

El director de la Càtedra Ceràmica, Vicente Sarrablo, s'ha mostrat molt orgullós i satisfet per aquests premis, i ha destacat que precisament “un exemple de la professionalització d'aquesta Càtedra ha estat el reconeixement de la feina dels seus alumnes en aquests premis de disseny ceràmic que es convoquen en el marc de la Fira Cevisama, que han aconseguit la marca insòlita de ser premiats en onze edicions consecutives”.

Els projectes que s’han presentat en els diversos concursos de disseny de Cevisama s'exposaran en el transcurs del certamen, que tindrà lloc a València del 9 al 13 de febrer. Amb aquest premi, es posa en relleu el nivell dels treballs que cada any es presenten a la Càtedra Ceràmica de l'ESARQ, impulsada per ASCER.

Aquests premis són el colofó brillant en el desè aniversari que celebra la Càtedra Ceràmica ASCER, que va culminar el novembre amb l'exposició al Col·legi Oficial d'Arquitectes de Barcelona (COAC) de “Barcelona Ceramics”, un mostra de vint peces ceràmiques de luxe que van commemorar la primera dècada de vida de la Càtedra.