17/06/2016

Els professors Pedro García i Hugo Zarco identifiquen continguts ofensius a les pel·lícules que poden ser obstacle per maximitzar ingressos

Pedro García del Barrio i Hugo Zarco, professors de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials, han presentat els resultats d’una investigació, a les XIX Applied Economics Meetings, organitzades per Associació Lliure d’Economia (ALDE) i la Revista de Economía Aplicada (REA), que enguany van tenir lloc a Sevilla.

La trobada reuneix més de 200 acadèmics i professionals anualment. Les jornades són una via per donar a conèixer i debatre acadèmicament treballs de recerca que aprofundeixin en l’anàlisi econòmica aplicada.

El paper que van presentar els professors Pedro García del Barrio i Hugo Zarco es titulava “Offensive contents in movies: an Awkward choice to maximize box office Revenues”. En l’article, els professors identificaven un nombre de factors que expliquen el resultat financer de les pel·lícules. En concret, examinaven la relació entre les categories específiques i els continguts de les pel·lícules amb els ingressos de taquilla. Unint aquests dos paràmetres amb el rendiment econòmic, l’anàlisi revela que hi ha continguts ofensius que poden ser obstacle per aconseguir una rendibilitat econòmica.

En la mateixa trobada Pedro García del Barrio va presentar juntament amb Francesc Pujol (Universitat de Navarra) un altre paper: “Broadcasting Revenues and Media Value in European Football”.

En l’article mesuraven el valor econòmic del talent segons l’interès dels fans i el nivell d’exposició en els mitjans de comunicació. Un cop fet això, presentaven uns índexs de valor mediàtic dels equips i les lligues basats en el valor mediàtic personal. L’objectiu principal era examinar si els contractes de radiodifusió s’ajusten a la quota d’interès que atrau els clubs dels aficionats i els mitjans de comunicació en el futbol europeu.