30/06/2015

Els reptes del desenvolupament sostenible, segons tres professores de la Facultat d’Educació

Les professores de la Facultat d'Educació de UIC Barcelona Asun Verdera, Carme Balaguer i Maite Fuertes han col·laborat en la publicació d'un capítol del llibre Líneas emergentes en la investigación de vanguardia, que recull propostes i diferents punts de vista davant de situacions socials, econòmiques i culturals emergents en la nostra societat.

El capítol parla de la sostenibilitat, que actualment ocupa les agendes de nombrosos organismes internacionals, nacionals i locals. Les professores defensen que per aconseguir un veritable desenvolupament sostenible no n'hi ha prou amb les mesures polítiques, socials o econòmiques, sinó que és necessari un canvi de mentalitat en el nostre estil de vida.

Per a les autores del capítol, l'educació és un molt bon recurs per configurar un futur sostenible.

“Estilos de vida sostenible en la educación superior”, que és el nom del capítol, és un estudi teòric sobre la possibilitat de formar universitaris capaços de planificar, afrontar i resoldre amenaces en els àmbits mediambientals, socials i econòmics, mitjançant les competències i les virtuts.