27/06/2014

Emili Pons fa una crida a una educació basada en els valors

Emili Pons, coordinador en matèria del sistema educatiu al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, va apadrinar la graduació dels alumnes d'Educació Primària que va tenir lloc ahir a l'Aula Magna del Campus Barcelona de la UIC. L'acte va ser presidit pel Dr. Albert Arbós, degà de la Facultat d'Educació, i la Dra. Mireia Tintoré, vicedegana de la mateixa facultat.

En primer lloc, la Dra. Mireia Tintoré, vicedegana de la Facultat d’Educació, es va dirigir als nous graduats i els va recordar que com a mestres “haureu de ser models de vida i punts de referència per als vostres alumnes.  Els nens i les nenes aprenen tot el que viuen, però sobretot allò que veuen. Ser docent representa un compromís i una responsabilitat en l’educació de les persones i requereix d’una dedicació que va més enllà de les hores a l’escola”. Així mateix, els va recordar: “no oblideu que els vostres alumnes esperen de vosaltres molt més que els coneixements o el desenvolupament de capacitats i competències; esperen que els ajudeu a treure tot el que porten a dins, a desenvolupar plenament les seves potencialitats materials i espirituals.”

Seguidament va tenir lloc el discurs del padrí de la promoció, el Sr. Emili Pons. En el seu parlament, Pons va fer una crida especial a l’educació en valors, com una necessitat de la societat actual. Així, va explicar que si fa uns anys es podia posar en dubte aquest tipus d’educació, cada cop més es veia més necessària.

En aquest sentit, el padrí de la promoció va manifestar que la primera dificultat de l’educació en valors és que “els valors no s’ensenyen, s’aprenen” i va afegir que, per tant, la manera d’educar en els valors és “donant exemple en cada una de les decisions i actes, i sent conseqüents.”

Per la seva banda, el Dr. Arbós, degà de la Facultat d’Educació, va donar quatre consells als nous graduats: conservar la capacitat crítica per no dependre dels prejudicis i ensenyar a pensar als alumnes; pensar en la capacitat de supervivència per entendre que cada alumnes és una possibilitat de vida; reservar una estona per reflexionar cada dia i, per acabar, enfocar la tasca d’educadors com una contribució a la societat.

En la graduació es van lliurar els diplomes, hi va haver el parlament de la delegada de curs i va finalitzar amb el tradicional Gaudeamus Igitur.