27/06/2014

Eugenia Navarro analitza l'evolució del sector legal en els darrers anys

Eugenia Navarro, consultora de màrqueting estratègic per a despatxos d'advocats i firmes professionals, va impartir l'11 d'octubre passat la conferència «Com es configura el sector legal? Entorn i tipologies de signatures en dret dels negocis», en el marc del cicle de conferències de formació contínua que organitza la Facultat de Ciències Jurídiques i Polítiques durant el curs.

Al llarg de la sessió, Navarro va fer un repàs per l’actual situació del sector legal espanyol i la seva evolució en els últims anys. Per a aquesta experta en màrqueting jurídic, avui dia el client dóna molta més importància a com ven el seu producte l’advocat. Segons Navarro, “el client necessita saber per què el bufet on va és el millor”.

Així, va destacar la importància de millorar la marca personal com a advocat i va animar els alumnes a fer-ho tan bon punt surtin de la facultat. “Ara hi ha més mitjans per poder establir una marca personal, ja que hi ha les xarxes socials”, va afirmar Navarro.

Finalment, la conferenciant va apuntar un dels canvis en l’evolució del sector legal en l’actualitat: “la força de vendes d’un despatx són els socis i, després, els advocats”. Segons Eugenia Navarro, “aquest canvi de paradigma està fent que les carreres s’allarguin; és més difícil arribar a ser soci, s’estan creant alternatives, s’està valorant molt el fet de ser generador, i hi ha més tensió entre els socis d’un despatx”.

La conferència d'Eugenia Navarro és la tercera del cicle de conferències de formació contínua que la Facultat de Ciències Jurídiques i Polítiques organitza durant el curs.