13/05/2016

Helen Doron, especialista mundial en l’ensenyament de l’anglès, explica el seu mètode als estudiants d’Educació

La fundadora i CEO de Helen Doron Educational Group ha aprofitat la seva visita a Barcelona per compartir l’experiència en l’ensenyament de l’anglès amb els alumnes de primer i segon d’Educació de UIC Barcelona.

Doron ha explicat en què es fomenta el seu mètode d’aprenentatge: “En néixer, un nen mostra una predisposició natural per absorbir un nombre il·limitat d’idiomes així que el secret és adquirir-los com si es tractés d’una llengua materna” .

Lingüista de formació, Helen Doron aposta per donar un enfocament creatiu i natural en l’ensenyament. L’èmfasi es troba en les activitats lúdiques a classe, i a crear un ambient positiu i ple de diversió que estimula els nens a sentir-se en un entorn còmode i natural, com a casa, la qual cosa els porta a aprendre anglès com si fos la seva llengua materna.

El seu mètode és fruit d’anys d’investigació i observació de nadons i nens en edat infantil. Per a ella, la clau rau en un professorat ben format i uns pares que s’impliquin a estimular el fill perquè aprengui la llengua. Sobre Catalunya ha afegit que és una sort ser bilingües, ja que suposa “una flexibilitat neuronal que amb una sola llengua no s’aconsegueix”. Però encara hi ha molt camí per recórrer per introduir l’anglès com a tercera llengua.

Als centres de Helen Doron Educational Group hi assisteixen nens d’entre tres mesos i divuit anys que aprenen la llengua estrangera i es prioritza en els primers cursos l’àmbit oral i no l’escrit. Mentre que amb els nens s’utilitza més la motivació perquè aprenguin un altre idioma, amb els nadons es recorre a l’estímul a través de repetició de sons, colors i creació de situacions quotidianes. Aquí radica la diferència, i també l’èxit de Helen Doron English, present en més de 35 països amb 900 centres a tot el món i uns dos milions d’alumnes. A Espanya són 85 centres i més de 13.000 alumnes.