19/03/2015

Jesse Ringham, de la Tate Gallery, dóna una sessió sobre com comunicar bé l'art

El responsable de comunicació digital de la Tate Gallery, Jesse Ringham, va ser a la UIC Barcelona, ​​el 5 de març passat, per impartir una sessió als alumnes del Màster en Gestió Cultural de la Facultat d’Humanitats. En el seu discurs, Ringham va parlar del secret de l’èxit de la Tate a les xarxes socials i Internet.

A la sessió, que va tenir lloc dins el programa de Màrqueting Cultural, impartida pel professor i productor audiovisual Christoph Pasour i la professora Alba Colombo, Jesse Ringham va explicar l’evolució de la comunicació de la Tate Gallery a través de les xarxes socials, des que n’està al càrrec ara fa cinc anys.

Segons va explicat Ringham, “Facebook i Twitter han augmentat en més de tres milions de seguidors”. A més a més, el ponent va mostrar amb dades que: “el web ha experimentat un important canvi caracteritzat per l’aparició de plataformes d’autopublicació, com ara els blocs, Flickr, Instagram o Youtube”.

Segons Ringham, “les noves tecnologies, ben gestionades, permeten una major interacció de l’usuari amb la institució”. És la millor manera –va continuar– de “mantenir, construir i ampliar el ventall del públic de la Tate Gallery, així com desenvolupar les nostres audiències actuals i construir nous públics per al futur”.

Tots aquests canvis responen al pla estratègic del qual Ringham va parlar, la Tate Social Media Communication Strategy 2011-2012, i que ha treballat els últims anys.

Jesse Ringham va estudiar al Central Saint Martins College of Art i avui dirigeix ​​l’estratègia de comunicació de les diferents seus de la Tate Gallery i tracta d’incorporar bones pràctiques digitals dins de tots els departaments de l’organització, per arribar així a un públic cada vegada més ampli.