09/11/2023

Jordi Canals: “Pel ‘fundraising’, el ‘mail’ és el nostre pitjor enemic”

El professor i antic director de l’IESE Business School, Jordi Canals, ha participat en un esmorzar i posterior col·loqui sota el títol de “El govern del fundraising”. La sessió va tenir lloc a l’Aula Jardí de UIC Barcelona, i ha estat organitzada pel Departament de Desenvolupament Corporatiu

Presentat per Belén Castro, secretària general de la Universitat, a l’esmorzar i col·loqui organitzat pel Departament de Desenvolupament Corporatiu, hi ha participat Jordi Canals, professor i director de l’IESE Business School del 2001 al 2016. El ponent ha compartit amb els assistents algunes de les claus en el món de la captació de fons.

Canals ha començat aclarint que en un projecte sense propòsit, el fundraising no té cap sentit. Ha dividit l’explicació en cinc parts, exposant pas per pas les claus del procés de la captació de fons: propòsit, projectes, persones, l’estratègia del fundraising i l’avaluació de l’impacte. “Les estratègies pel fundraising —ha explicat Canals— han d’anar perfectament alineades amb el propòsit de la institució que es representa. És per això que la persona que hi treballa ha d’intentar desenvolupar al màxim el que li ofereix el propòsit”.

Pel que fa a les persones, el professor de l’IESE va afirmar que per dur a terme el fundraising amb aquestes característiques cal un perfil molt professional i una gran formació. “Han d’entendre bé que es tracta d’una feina molt complexa. Han de conèixer a la perfecció la institució, internament i externament”, ha subratllat Jordi Canals.

L’antic director de l’IESE ha aprofundit molt en les característiques que ha de tenir qui estigui al capdavant d’aquest departament i en la importància que té. “No podem oblidar —ha apuntat Canals— que estem intentant desenvolupar un projecte en què comptem amb la col·laboració de persones i el tracte cara a cara és cabdal. Podríem dir que el mail és el pitjor enemic del fundraising”. Per això, ha continuat explicant, “cal una actitud de benevolència, dedicant hores a escoltar, aprendre i conèixer. Al possible donant se li ha d’oferir més bon tracte que a un client. Hem de buscar deixar en aquesta persona una empremta nostra i de la institució”.

La trobada l’ha tancat el rector, Alfonso Méndiz. A l’esmorzar, hi han assistit membres del patronat universitari, de la Junta de Govern i degans de UIC Barcelona, a més de líders i responsables de fundraising en d’altres institucions, com IESE, EADA, ESADE, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat de Villanueva i instituts de recerca com CREAF, Idibell o Sant Pau.