04/10/2022

Jordi de Juan guanya el Premi Estudis Financers 2022 en matèria de Tributació

El professor de Dret de UIC Barcelona ha rebut el guardó, un dels més prestigiosos a escala nacional, a l’Ateneu de Madrid

El Dr. Jordi de Juan, advocat de l’Estat i professor de la Facultat de Dret de UIC Barcelona ha rebut el primer guardó del Premi Estudis Financers 2022 convocat pel CEF.- Centre d’Estudis Financers. De Juan ha estat guardonat pel seu treball de recerca “Los gastos de gestión de la participación en la corrección de la doble imposición económica intersocietaria: análisis crítico multinivel de un peaje fiscal”, en el qual s’analitza la problemàtica que neix de l’aprovació de l’art. 65 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2021.

El professor, que ja va rebre aquest reconeixement el 2019, ha recollit el premi a l’Ateneu de Madrid, en la XXXII edició del certamen. Es tracta d’un dels guardons més prestigiosos d’àmbit nacional sobre recerca en ciències socials. “És un gran honor i un extraordinari privilegi rebre aquest premi que gaudeix de gran prestigi universitari, acadèmic i professional en matèria fiscal”, va afirmar De Juan des del faristol de l’Ateneu amb el premi a la mà.

L’estudi premiat, segons el professor, és una mirada crítica, la mirada d’un jurista, al peatge fiscal del 5 % en l’eliminació de la doble imposició econòmica intersocietària. “Vivim mals temps per a la lírica, i el legislador positiu, sigui del color polític que sigui, ja fa anys que imprimeix en la partitura fiscal un ritme assonant amb la Constitució, el dret de la Unió Europea i els convenis de doble imposició”, assegura De Juan.

El jurat del Premi Estudis Financers està format per juristes de primer nivell i ha reconegut el projecte de De Juan com el millor en matèria de Tributació. Les altres modalitats del guardó són Comptabilitat i Administració d’Empreses; Dret del Treball i Seguretat Social; Recursos Humans; Dret Civil i Mercantil; Dret Constitucional i Administratiu; Educació i Noves Tecnologies, i Màrqueting i Publicitat.