22/04/2016

La comunitat universitària es bolca en el #UICsocialday

Sis missions acomplides. El dimarts 19 d’abril la nostra universitat tenia una gran missió: fer la vida una mica més fàcil a persones amb dificultats. 

Amb aquest repte, es va celebrar el #UICsocialday, i en el marc de la jornada es van posar en marxa sis iniciatives que es van desenvolupar a tots dos campus, així com en altres escenaris externs, com la Fundació Finestrelles, la Fundació Estimia i la Fundació Brafa.

El resultat: es van superar les 450 inscripcions al #UICsocialday —personal administratiu, professorat, alumnat…—, i les missions es van acomplir amb èxit ja abans de l’hora de dinar, a tots dos campus.

La missió “Desayuno para todos” va aconseguir donar esmorzar a més de 200 persones. L’endemà es van lliurar els esmorzars a Càritas Diocesana de Terrassa i al Centre d’Acollida d’Assís. Cada bossa d’esmorzar portava un missatge personalitzat, adreçat a qui la rebia.

​L’“Operación mural” consistia a omplir de missatges positius les parets d’un centre d’assistència a menors: a mitjan maig, es farà la decoració de dues parets del centre de la Fundació Espavila, que atén nens en risc d’exclusió social.

Per la seva banda, la Fundació Ared atén dones en risc d’exclusió social. Doncs bé, la missió “Rosas dulces” pretenia fer somriure per Sant Jordi aquest col·lectiu, i el dia 23 aquestes dones rebran roses dolces elaborades amb llaminadures, també amb missatges personalitzats dels voluntaris del #UICsocialday. La missió no només va ser possible per la gran quantitat de mans que van elaborar les roses; sinó també per la donació de llaminadures que va fer empresa Disgo, S.A.

Al matí del #UICsocialday un grup de voluntaris va anar a la Fundació Finestrelles per desenvolupar-hi diversos tallers, dins la missió “Operación dragón”. Van fer punts de llibre i roses de ceràmica, també per Sant Jordi. I a la tarda, a la residència de la Fundació Estimia, un grup d’alumnes van muntar una obra de teatre i van representar la llegenda de Sant Jordi i es van involucrar molt amb la causa.

A última hora de la tarda, va tenir lloc la missió “Gol de oro”, al camp de futbol de la Fundació Brafa. Nois de la Fundació Braval van jugar un partit amistós amb alumnes de UIC Barcelona. Després del partit, un responsable de Braval va impartir una xerrada sobre la feina que fan amb nois en risc d’exclusió social i què faran als camps de treball d’estiu, i van acabar gaudint plegats d’un aperitiu.

El “Comando viral” va tenir la missió, durant tot el dia i també els dies previs, de propagar el missatge del #UICsocialday per les xarxes. I les xarxes en van anar plenes!

Des del Vicerectorat de Comunitat Universitària s’ha valorat molt la implicació dels voluntaris i monitors en la jornada, així com dels influencers, voluntaris que es van oferir a difondre la campanya, així com el paper de les facultats en l’impuls del projecte. També ha estat imprescindible la col·laboració de les institucions socials perquè expliquessin a tothom les tasques que duen a terme i conscienciar de com podem ajudar amb petits gestos. “UIC Barcelona, amb aquest dia, ha volgut sensibilitzar tota la comunitat universitària de les necessitats que hi ha molt a prop nostre: no cal anar gaire lluny ni fer coses extraordinàries per ajudar els més necessitats, tan sols mirar al voltant amb una altra mirada”, ha destacat la Dra. Belén Zárate, vicerectora de Comunitat Universitària. 

Aquesta ha estat la primera vegada que a la Universitat s’ha celebrat en equip i de manera festiva el #UICsocialday, i ja que ha tingut tan bona acollida no es descarta tornar-lo a celebrar el proper curs.