- Més vistos
- Darrera visualització
La confiança institucional i la interpersonal són els principals mecanismes que tenen les plataformes d’economia col•laborativa per fidelitzar l’usuari
Així ho indica una recerca duta a terme per les professores de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials de UIC Barcelona Anna Akhmedova, Neus Vila i Marta Mas.
Com en altres models de negoci sorgits a Internet, la confiança també és un aspecte fonamental per a les plataformes digitals d’economia col·laborativa, ja que condueix a un ús continuat del producte i a un boca-orella positiu. Ara, una recerca que han dut a terme les investigadores de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials de UIC Barcelona Anna Akhmedova, Neus Vila i Marta Mas conclou que la confiança institucional i la interpersonal són els principals mecanismes de confiança que tenen aquestes plataformes per fidelitzar l’usuari.
En l’estudi, que s’ha publicat en la revista internacional Internet Research, les autores han desenvolupat un model de confiança a partir de la revisió de les teories de confiança en l’economia col·laborativa i han avaluat empíricament el model en una mostra de 235 usuaris de plataformes d’economia col·laborativa.
Les investigadores diferencien entre les plataformes que tenen un servei estandarditzat, com per exemple les de repartiment a domicili, i les que no en tenen, com poden ser les que es dediquen al lloguer d’habitatges, i proposen dues accions. Per al primer grup de plataformes, recomanen utilitzar el mecanisme de confiança institucional, a partir de la creació de serveis de valor afegit i l’oferiment de suport i garanties. Pel que fa al segon grup, recomanen a les plataformes el mecanisme de confiança interpersonal, a partir de la creació d’instruments de senyalització i educant els seus proveïdors de serveis cap a un comportament fiable.
Treball de referència:
Akhmedova, A., Vila-Brunet, N. i Mas-Machuca, M. (2021), “Building trust in sharing economy platforms: trust antecedents and their configurations”, Internet Research, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/INTR-04-2020-0212