03/05/2016

La ‘Consulting Competition’ de la quarta edició del Programa ‘Bridging University and Business’

Els alumnes de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials M. Carmen Pérez (de tercer), Marc Solé (de segon), Luis Fernando Lavilla (de primer), David Carpi (de primer), Irene Elizalde (de primer) i Ignacio Ollero (de primer) van integrar l’equip guanyador d’aquesta edició.

Dijous passat 28 d’abril la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials va acollir per quarta vegada la “Consulting Competition” del Programa d’Excel·lència Acadèmica, en el qual participen alumnes de la Facultat amb el millor expedient acadèmic de tots els cursos d’ADE. 

Durant les dues hores i mitja que va durar la competició, els equips van presentar les solucions als temes proposats per tres professionals de diferents àrees: tecnologia, banca i gran consum. El projecte guanyador es va situar a l’àrea de tecnologia i va ser: “Modelos de monetización en aplicaciones móviles: ¿Qué formato de videojuego sería más adecuado para ampliar el volumen de usuarios? ¿Y para maximizar ingresos a medio plazo?”.

El jurat el van compondre Luis Jover, director adjunt d’admissions del MBA IESE Business School i director del Programa, així com professionals de les tres àrees dels projectes. Van ser: Carles Escribano, emprenedor, consultor i enginyer de programari educatiu; José Suárez-Lledó, gestor-gerent de Mercats Financers, Planificació Estratègica i Estudis de CaixaBank, i Joan Romagosa, consultor de Projectes a LIDL Supermercats.

Sobre el Programa d’Excel·lència Acadèmica (PEA)

El PEA “Bridging University and Business” és una activitat dirigida a alumnes amb el millor expedient acadèmic d’ADE que duu a terme per segon any consecutiu la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials. L’objectiu és apropar l’àmbit de l’empresa als universitaris. 

El Programa es desenvolupa cada curs acadèmic en dos mòduls distribuïts en els dos semestres del curs. Cada mòdul té cinc sessions que estan dedicades a diferents àrees de la gestió dels negocis, en les quals participen directius convidats. L’activitat acaba cada semestre amb una consulting competition, per la qual els estudiants han de formar un “grup de consultoria” i donar resposta a reptes empresarials concrets.