- Més vistos
- Darrera visualització
La creació de valor com a estratègia empresarial
Toni Bosch, expert en temes financers i econòmics, va donar una sessió als alumnes de l'assignatura d'Economia, del Grau en Publicitat i Relacions Públiques, dirigida pel professor Pablo Medina. Bosch va analitzar el rol "creació de valor" en els processos de treball com a estratègia empresarial necessària per sortir de la crisi i posicionar-se millor en el futur immediat.
Bosch va remarcar que la situació actual “ha produït un autèntic tsunami
financer a tot el món”, encara “hi ha companyies que són capaces de generar
valor i d’altres que no”. “És necessari generar valor econòmic –afirmava– per
tal que les companyies arribin a ser perdurables en el temps”, tot i la crisi.
Per fer entendre a què es referia amb aquest “generar valor”, Toni Bosch
explicava que les persones generen valor quan venen quelcom, ja que les dues
parts s’entenen perfectament perquè el comprador té tota la informació i el
venedor sap que l’altre està capacitat per entendre’l: “això implica un
exercici d’empatia que, si no es dóna, en aquesta transacció econòmica no es
genera valor: potser sí a curt termini; però a la llarga acabarem perdent un
client”.
En aquest sentit l’economista va parlar de la necessitat que les empreses
tinguin un compromís amb la societat, que se’n sentin coresponsables: “han de
situar-se en la posició del demandant i entendre què és el que necessiten i
treballar junts”. I va posar l’exemple de grans empreses que han sabut fer-se a
aquest món: Apple, Inditex o els diferents programadors d’aplicacions per a
mòbils. “Es tracta d’empreses que generen molt valor i tenen unes taxes de
creixement espectaculars. Els programadors d’aplicacions, per exemple, creen
noves idees que converteixen en solucions problemes reals de la gent i
connecten amb el mercat”.
Al cap i a la fi, es tracta de crear un nou model d’empresa. “Tothom sap
que per tenir recursos calen dues coses: temps i esforç. Això que és tan
senzill explica perquè ens trobem on som: hem volgut tenir-ho tot ara i aquesta
immediatesa ha portat a una ansietat econòmica i social gens bona que cal
canviar”.