27/06/2014

La Dircom de Repsol Barcelona exposa la seva experiència en polítiques de comunicació al capdavant de la petroliera

Carolina Albero López, responsable de la Direcció General de Comunicació i de Presidència de Repsol a Barcelona, va impartir una sessió a l'alumnat de segon de Publicitat i de Relacions Públiques, el 23 de maig passat, dins de l'assignatura Història i Teoria de la Publicitat i les Relacions Públiques que imparteix la Dra. Pilar Buil.

En la seva intervenció, Albero va exposar la política de comunicació que Repsol va desenvolupar quan va adquirir l’empresa petroliera YPF a finals de 1990. Com la mateixa conferenciant va comentar, la transparència i la fusió d’intangibles van ser claus en l’èxit de l’estratègia de comunicació que va seguir la companyia quan va adquirir l’empresa argentina.

La Dircom de Repsol Barcelona va comentar l’estratègia que es va dur a terme i els àmbits que es van treballar en el procés que es va centrar en gran part en les relacions amb els mitjans. Així, es van dur a terme accions amb periodistes espanyols i mitjans locals per aconseguir una cobertura completa i rigorosa.

De la mateixa manera, l’àrea d’identitat corporativa també va tenir gran rellevància en aquesta fusió, i al costat de la publicitat i el patrocini, van facilitar la notorietat de la marca i van despertar la simpatia dels argentins. Com a exemple, durant aquesta dècada, Repsol YPF va esdevenir “seguidor oficial” de la Selecció de Futbol Argentina i va patrocinar esports de motor juntament amb programes de mecenatge cultural i relacions amb les comunitats.

Finalment, Albero va esbossar algunes dades sobre l’àrea de comunicació de crisi de la petroliera i va explicar la política de comunicació que va seguir l’empresa davant l’expropiació d’YPF, per part del Govern argentí, que va patir Repsol l’any passat.