27/06/2014

La Facultat de Ciències de la Comunicació participa en una recerca internacional sobre la influència de les celebritats en el votant europeu

Poden les celebritats influir en el vot dels ciutadans comunitaris en les eleccions europees? Una recerca internacional coordinada en la seva versió espanyola pel Dr. Ivan Lacasa, degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC, i el Dr. Juan Luis López, professor de Relacions Internacionals a la UIC, vol donar resposta a aquesta pregunta.

Aquest estudi, que es va iniciar el 7 de maig passat i que finalitzarà el proper dia 21, s’està duent a terme de forma simultània en universitats de set països europeus: Alemanya, Àustria, Itàlia, Polònia, Romania, Regne Unit i Suècia. L’objectiu és determinar fins a quin punt els líders socials, com els cantants, actors o celebritats d’alt impacte social, poden influir en el vot del ciutadà comunitari a l’hora de votar a les eleccions al Parlament Europeu.

Per això s’ha llançat una breu enquesta en línia amb preguntes clau que determinaran fins a quin punt el nostre vot es pot veure incentivat per les campanyes fetes pels líders socials o, per contra, si el nostre vot no es veu influït per aquestes campanyes. En una segona fase d’estudi es compararan les respostes entre els diferents països per poder analitzar i comprendre les diferències socials, comunicatives i sociològiques entre els diferents electorats nacionals que participen a la UE.

Aquest estudi permetrà enfortir la línia de recerca de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC en comunicació política mitjançant la producció d’articles científics d’alt impacte sobre el camp de la UE, un àmbit de decisió cada vegada més important en la vida diària dels ciutadans comunitaris.

Les instruccions i l'enllaç a l'enquesta, que amb prou feines dura 10 minuts, es pot trobar en https://www.facebook.com/events/674453269259264/ Entre els primers 300 universitaris que participin en la versió espanyola de l'estudi se sortejarà un iPad.