- Més vistos
- Darrera visualització
La Facultat de Ciències de l’Educació participa en un projecte de docència i recerca internacional en l’àmbit de la literatura ambiental infantil
El projecte, en el qual també col·laboren la Western Norway University of Applied Sciences i la Universitat de Pàdua, afavorirà l’intercanvi d’alumnes, PAS i PDI
UIC Barcelona, a través de la Facultat de Ciències de l’Educació, és una de les tres universitats europees que participen en el projecte de docència i recerca Green Dialogues, el principal objectiu del qual és afavorir la col·laboració internacional en el camp de la literatura ambiental infantil per a la millora de la qualitat educativa. El projecte es finança amb fons del Programa NOTED de la Direcció d’Educació Superior i Competència del Govern de Noruega i hi participen, a més a més, la Western Norway University of Applied Sciences i la Universitat de Pàdua. Per part de UIC Barcelona, el projecte el lidera la professora Maria Pujol Valls i hi col·laboren, també, les professores Mariona Graell Martín i Carme Balaguer Fàbregas, així com Mònica Luque Xicota i Alba Valle Izquierdo, coordinadores de mobilitat del Servei de Relacions Internacionals.
Entre els dies 21 i 23 de març va tenir lloc la primera trobada entre les tres universitats que, en aquest moment, estan desenvolupant una oferta d’assignatures com a pas previ a la mobilitat d’alumnes, professors i personal d’administració i serveis entre Barcelona, Bergen i Pàdua. L’objectiu és generar un intercanvi real de pensaments i idees per estudiar de quina manera la literatura infantil representa la naturalesa i aprofundir en les connexions entre la diversitat lingüística i la sostenibilitat.
“La metodologia didàctica del projecte és molt innovadora perquè es durà a terme un laboratori de diàleg en el qual els estudiants podran participar en debats i donar forma a l’ensenyament propi a través, per exemple, de la selecció del tema o de la literatura que es vol treballar. El que es pretén és augmentar la competència dialògica dels estudiants gràcies al treball en equip i a una visió crítica i reflexió oberta. Aquesta experiència els serà molt valuosa perquè, posteriorment, podran traslladar aquestes competències a la seva tasca docent a les escoles”, explica Maria Pujol Valls.
El projecte s’ha iniciat aquest curs acadèmic i tindrà una durada total de quatre cursos en els quals es preveu l’intercanvi, aproximadament, de cent persones. L’experiència també es difondrà en publicacions acadèmiques.