- Més vistos
- Darrera visualització
La importància de la missió en el procés de selecció
María Córdoba, responsable de Recursos Humans de l’empresa Synthon Iberia, va impartir una conferència als alumnes de tercer d’ADE en Direcció de Recursos Humans i Human Resource Managent en el marc del cicle de conferències que organitza l’assignatura.
María Córdoba té més de 15 anys d’experiència en el sector. Després de presentar la tasca de Synthon Iberia, va destacar el paper de la selecció dins de l’estratègia de la companyia. La missió de l’empresa ha de marcar la contribució i el perfil de les persones que l’empresa interessa atraure, va explicar Còrdova. A més a més, va remarcar la importància de seleccionar persones d’acord amb els valors de l’empresa (cost, qualitat, innovació, motivació i lideratge).
En aquest sentit, va explicar que a Synthon Iberia es treballa amb uns processos estandarditzats molt concrets pel que fa a la selecció de personal, basats en aquesta premissa. “És molt important tenir clar el perfil de la persona que interessa a l’empresa, però no només en coneixement i habilitats sinó també en actitud”, va afirmar Còrdoba. Cada vegada, es té més en compte la motivació prosocial dels empleats, és a dir, que estiguin implicats amb la missió de l’empresa, i produir una identificació dels empleats amb l’empresa.
El final de la sessió va ser més pràctica. Córdoba va exposar exemples reals de cartes de motivació, currículums, fotos, qüestionaris que els alumnes van haver de discutir i valorar. La conferenciant va posar de manifest la importància de la comunicació verbal i no verbal i en aquest sentit, els va proposar un seguit de mecanismes i recomanacions a tenir en compte en els seus propis processos de selecció.