23/03/2022

La metodologia COIL pren embranzida a UIC Barcelona a gràcies a la formació dirigida al PDI de la Universitat

Cada vegada més docents de la Institució s’interessen pel Collaborative Online International Learning (COIL), una metodologia d’aprenentatge interactiu que pretén que estudiants d’universitats d’arreu del món treballin junts en tasques prèviament dissenyades pels professors líders del projecte

Una de les apostes clares de UIC Barcelona és fomentar la internacionalització i la innovació docent de la formació universitària que ofereix. Per això, durant el curs 2020-2021 es va donar a conèixer el COIL. Parlem de la metodologia pedagògica coneguda com a Collaborative Online International Learning, una iniciativa que permet als alumnes de UIC Barcelona treballar conjuntament amb alumnes d’universitats d’arreu del món en projectes avaluables dins de les seves assignatures.

El COIL té la voluntat d’acostar l’experiència d’un aprenentatge global a un ventall més ampli d’estudiants, independentment de la seva ubicació geogràfica. Així mateix, aquesta metodologia està agafant força a la Universitat, ja que cada vegada més docents s’interessen per conèixer-la amb l’objectiu d’aplicar-la a les seves classes.

A principis d’aquest mes de març, es van desenvolupar dues formacions dirigides a tot el PDI de UIC Barcelona. Amb la degana de la Facultat d’Humanitats Judith Urbano com a formadora, les sessions van reunir un total de 15 docents procedents de les facultats de Ciències de la Comunicació, Ciències Econòmiques i Socials, Medicina i Ciències de la Salut, Odontologia i Ciències de l’Educació. En aquesta llista de professorat interessat en la formació sobre el COIL i d’assistents, també s’hi sumen alguns PDI del Campus de l’Experiència, formació universitària dirigida a persones de més de 50 anys.

Les sessions del dia 7 i 9 de març van ser presencials a tots dos campus i cadascuna va tenir una durada d’aproximadament quatre hores. Els punts clau que s’hi van tractar van ser:

  • Aprendre què és COIL i com es pot implementar en una aula.
  • Conèixer quins tipus de COIL hi ha en l’àmbit universitari d’arreu de món.
  • Saber quines eines hi ha per implementar aquesta metodologia pedagògica.
  • Com dissenyar un projecte COIL (cas pràctic).
  • Amb quins possibles problemes (i posteriors solucions) es poden trobar els docents a l’hora d’implementar aquesta metodologia.
  • Compartir bones pràctiques i punts de vista de PDI que ja ha posat en pràctica un projecte COIL.
     

Les formacions, impulsades i organitzades pel Servei de Relacions Internacionals i el Servei d’Innovació i Qualitat Educativa (SIQE) de la Universitat, van rebre molt bona acollida per part dels assistents. A més a més, a totes dues sessions, hi va haver el testimoni del professor de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Bertram Müller, a la formació del Campus Sant Cugat, i Marta Mas i Nina Magomedova, docents de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials, a la formació del Campus Barcelona.

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)