25/06/2015

La professora Carme Balaguer dirigeix a Colòmbia un seminari sobre com s’ha d’avaluar a l’aula

Carme Balaguer, professora de la Facultat d’Educació de UIC Barcelona, va dirigir el seminari “Com es poden millorar les pràctiques d’avaluació a l’aula?”, que va organitzar el Centro para la Excelencia Docente de la Universidad del Norte, a Barranquilla (Colòmbia).

El seminari, de caràcter teoricopràctic, va abordar les bases didàctiques, les habilitats i els instruments que potencien que els participants millorin la competència avaluativa en el seu context universitari. L’objectiu principal era millorar la manera d’avaluar a l’aula. Per aconseguir-ho, es va proposar una profunda revisió conceptual de la finalitat pedagògica de l’avaluació i una renovació de la manera de transferir-la a la pràctica docent.

La societat ens exigeix acreditar els estudis i és per això que es necessita l’avaluació. Però per Balaguer, “també és necessària per controlar el nostre progrés, per adonar-nos que anem avançant i que si alguna cosa no va bé cal rectificar. Ens permet veure si anem pel camí correcte”.

Durant el seminari, Carme Balaguer i altres doctores convidades van afirmar que algunes de les principals competències comunes a tots els estudiants són el treball en equip, l’expressió oral i escrita, l’accés a les TIC , el pensament crític i el pensament sistèmic.

“El repte més important és fer operatives les bones paraules. És a dir, és molt bonic treballar per competències però cal veure de quina manera dissenyem la nostra docència dia a dia i la nostra avaluació, de manera que les activitats que s’incloguin en aquesta docència permetin aquest aprenentatge de competències, amb accions que siguin variades, que no siguin únicament estudis repetitius”, ha conclòs Balaguer.